Thursday, Jun 1, 2023

صفحه نخست » طرح چهار صفحه‌ای حمله به ایران در میان اسناد کشف‌شده از ترامپ

01_trump.jpgسی‌ان‌ان - ترامپ در فایلی صوتی گفت سندی محرمانه درباره حمله احتمالی به ایران را نگه داشته

شبکه سی‌ان‌ان به نقل از چند منبع آگاه گزارش داد دادستان‌های فدرال آمریکا یک فایل صوتی از دونالد ترامپ مربوط به سال ۲۰۲۱ دریافت کرده‌اند که ترامپ در آن اذعان می‌کند یک سند محرمانه پنتاگون را درباره حمله احتمالی به ایران نگه داشته است.

***

ایران اینترنشنال - به گفته دو منبع آگاه، این فایل صوتی از جلسه‌ای در ژوییه ۲۰۲۱ در باشگاه گلف ترامپ در شهر بدمینستر ایالت نیوجرزی ضبط شده و در آن دو نفر که بر روی زندگینامه مارک مدوز، رییس‌دفتر پیشین ترامپ، کار می‌کردند به همراه چند دستیار رییس‌جمهوری پیشین آمریکا حضور داشتند.

به گفته منابع آگاه، این افراد برای دسترسی به اطلاعات محرمانه، مجوز امنیتی لازم را نداشتند.

دو منبع آگاه به سی‌ان‌ان گفتند ترامپ در این فایل صوتی به گونه‌ای صحبت می‌کند که مایل است که این اطلاعات را نشان دهد، اما خاطرنشان می‌کند که به دلیل محدودیت‌ اختیاراتش پس از پایان ریاست‌جمهوری نمی‌تواند این اسناد را از حالت محرمانه خارج کند.

یکی از این منابع آگاه گفت قسمتی از فایل صوتی که درباره سند مرتبط با ایران است دو دقیقه طول می‌کشد.

در زندگینامه مارک مدوز قسمتی وجود دارد که به گفته سی‌ان‌ان به نظر می‌رسد مربوط به همین نشست در باشگاه گلف ترامپ است. در این قسمت کتاب، ترامپ به یک گزارش چهار صفحه‌ای مارک میلی، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا، اشاره می‌کند که در آن درباره طرح حمله احتمالی به ایران و استقرار شمار گسترده‌ای نیروی نظامی آمریکا صحبت شده است.

در ماه‌های اخیر، بازرسان مارک‌میلی را درباره اظهارات مطرح شده در این بخش کتاب مورد پرس‌وجو قرار داده‌اند، اما سخنگوی مارک میلی از پاسخ به سی‌ان‌ان در این مورد خودداری کرده است.

از سوی دیگر، سخنگوی کارزار انتخاباتی ترامپ گفت اطلاعات افشا شده با هدف ایجاد تنش در اطرف دونالد ترامپ منتشر شده‌اند و هشدار داد با این اقدامات پول مالیات‌دهندگان آمریکایی صرف پیگیری اهداف دموکرات‌ها می‌شود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy