Monday, Jun 5, 2023

صفحه نخست » جلوگیری از خروج گروه نمایش فاطمه معتمدآریا از ایران

ma.jpgبی بی سی - جلوگیری از خروج فاطمه معتمد آریا و گروه نمایش «بچه» از ایران باعث لغو اجرای آن در جشنواره‌ای در وین شد. ممنوع‌الخروجی هنرمندان و چهره‌های سرشناس در جمهوری اسلامی سابقه دارد و از زمان اعتراضات پاییز افزایش یافته است.

فستیوال «وینرفست وخن» از لغو اجرای این نمایش خبر داد و می‌گوید که از آنجایی که حکومت ایران به فاطمه معتمدآریا،‌ بازیگر اصلی این نمایش اجازه خروج از ایران نداد، اجرای نمایش لغو می‌شود.

مهران نائل دیگر بازیگر این نمایش هم دیروز در یک استوری در اینستاگرام خود نوشت که قرار بود از دیشب به مدت ۴ شب نمایش بچه در فستیوال «وینرفست وخن» به نمایش در بیاید ولی چند شب پیش در فرودگاه تهران مانع خروج آنها شدند.

آقای نائل بعدا افزود که قرار است فیلمی از اجراهای گذشته این نمایش در جشنواره به نمایش گذاشته شود.

در اینستاگرام این جشنواره تئاتر در اتریش آمده: «ما عمیقاً متأسفیم - نه فقط به این دلیل که این نمایشنامه به طور چشمگیری به موضوعات مرزبندی، مهاجرت و همبستگی می‌پردازد، بلکه به این دلیل که نمونه بزرگی از قدرت تئاتر معاصر ایران است.»

در ادامه آمده که این وضعیت باردیگر نشانگر این است که وضعیت آزادی در بعضی کشورها چگونه است.

جشنواره تئاتر «وینرفست وخن» می‌گوید: «به عنوان یک جشنواره بین‌المللی،‌ دغدغه بزرگ ما آوردن هنرمندان از همه کشورهای جهان با عقاید و طرح‌ها و نظرات مختلف به وین است تا یک تبادل بین مرزها را ممکن کنیم. ما بسیار متاسفیم که به دلیل واقعیت‌های سیاسی در ایران این بار موفق نشدیم.»

دود یک ماه پیش رسانه‌های ایران از تشکیل پرونده قضایی علیه فاطمه معتمدآریا و چند بازیگر دیگر به دلیل رعایت نکردن حجاب اجباری خبر دادند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy