Monday, Jun 5, 2023

صفحه نخست » اولین مصاحبه زندانی دانمارکی آزاد شده از ایران

denmark.jpgتجربه‌ام سوررئال بود؛ تا به چشم ندیدم باورم نشد برگشته‌ام

یورونیوز - توماس کیمس تجربه‌ حضورش در زندان ایران را سوررئال تعبیر کرده و می‌گوید: «حضور در آنجا سوررئال بود و تا از پنجره هواپیما دانمارک را به چشمم ندیدم، باورم نمی‌شد که به کشورم بازگشته‌ام.»

توماس کیمس، شهروند دانمارکی که نوامبر ۲۰۲۲ در جریان خیزش «زن، زندگی، آزادی» در ایران بازداشت شده بود، روز شنبه سوم ژوئن وارد خاک اروپا شد.

او در گفت‌وگوهایی که پس از آزادی انجام داد، تاکید کرد: «اول از اینکه در ایران با من مثل یک مهمان رفتار شد. آنها در مهمان‌نوازی کم نگذاشتند اما باید بگویم که رفتار دولت در مقابل شهروندان خودش اینطور نیست.»

حضور «سوررئال» در زندان‌ ایران

آقای کیمس درباره تجربه‌ حضورش در زندان ایران را سوررئال تعبیر کرده و می‌گوید: «[تجربه‌ام] سوررئال است و تا از پنجره هواپیما دانمارک را به چشمم ندیدم، باورم نمی‌شد که به کشورم بازگشته‌ام. می‌توان گفت در ایران با من مثل یک مهمان رفتار شد، هیچ شکنجه جسمی یا هیچ چیز دیگری در کار نبود.»

👈مطالب بیشتر در سایت یورونیوز

او از اینکه بعد از مدت‌ها توانسته پدر و مادرش را از نزدیک ببیند ابراز خرسندی کرد.

آقای کیمس یکی از سه اروپایی است که در آخرین مورد از مبادله زندانیان با ایران آزاد شد. پرواز او و دو شهروند اتریشی-ایرانی در ساعات اولیه صبح شنبه سوم ژوئن در فرودگاه نظامی ملسبروک در بلژیک به زمین نشست.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy