Tuesday, Jun 6, 2023

صفحه نخست » واکنش عباس عبدی به تصویر جنتی در سالمرگ خمینی

01_abdi-1.jpgعباس عبدی: تصویر واقعی از ساختار قدرت در ایران امروز

بی بی سی - منتشر شدن تصاویری از حضور احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان که همزمان دبیر شورای نگهبان ایران نیز است، در مراسم سالمرگ روح‌الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی، واکنش‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشته است.

جنتی ۹۶ ساله است و در این تصاویر دیده می‌شود که با کمک سه نفر برای نشستن روی صندلی راهنمایی و همراهی می‌شود.

شورای نگهبان، مصوبات مجلس برای لازم‌الاجرا شدن را تایید می‌کند و مجلس خبرگان رهبری وظیفه نظارت بر رهبر جمهوری اسلامی و اختیار عزل او و نصب رهبر جدید را دارد.

01_abdi.jpg

بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی به رهبری این دو نهاد مهم توسط آقای جنتی اشاره کرده و توانایی او را برای این مسئولیت‌ها با توجه به سن زیاد او، زیر سوال برده‌اند.

یکی از کاربران ایرانی توییتر نوشته است: «مملکت‌داری در ایران اینطور است که احمد جنتی پسرش بازنشسته شده و حق کار کردن ندارد اما خودش با این وضعیت و زوال عقل و ۱۰۰ سال سن برای ۸۵ میلیون نفر ایرانی تصمیم می‌گیرد.»

کاربر دیگری نوشته است: «مدیریت سیرک انتخابات امسال ج.ا هم که امروز خامنه‌ای آن را بسیار مهم شمرد، بر عهده همین چهره است. احمد جنتی با ۹۷ سال سن که دیگر حتی قادر به ایستادن نیست و در سالمرگ خمینی، اینگونه توسط ۳ نفر هدایت می‌شود نمادی عینی از ساختار دیکتاتوری فسیل و فاسد ج.ا»

گروهی دیگر از کاربران نیز وضعیت این روزهای جمهوری اسلامی را با وضعیت جسمی آقای جنتی مقایسه کرده‌اند و این دو را به هم شبیه خواندند.

یکی از کاربران نوشته است: «کسی که در وسط تصویر می‌بینید، احمد جنتی نیست، بلکه خودِ خودِ جمهوری اسلامی است!! وضعیت امروز جمهوری اسلامی دقیقا همین است و بدون حمایت روسیه و چین و بدون سرنيزه سپاه قدرت تکان خوردن هم ندارد، غیر از این بقیه اش شعار و تبلیغات است.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy