Wednesday, Jun 7, 2023

صفحه نخست » فرمانده نیروی انتظامی انزلی به قتل عمد محکوم شد

samak2.jpgبی بی سی - وکیل خانواده مهران سماک به «شبکه شرق» گفت دادگاه نظامی برای فرمانده پیشین نیروی انتظامی بندر انزلی که متهم این پرونده است «حکم قتل عمد صادر کرده». با اعتراض وکلای متهم به رای صادره، پرونده به دیوانعالی کشور رفته است.

مهران سماک ۲۷ ساله در شادی‌های پس از باخت تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران به ایالات متحده آمریکا در خودرویش بوق زده بود، بر اثر شلیک مستقیم گلوله جان باخت.

مجید احمدی، وکیل دادگستری وکیل انتخابی خانواده مهران سماک مستقیم به حکم صادره اشاره نکرده است اما مجازات قتل عمد در ایران قصاص و اعدام است.

این تنها مورد از رسیدگی قضایی به صدها معترضی است که بر اثر شلیک و حمله مأموران حکومت جمهوری اسلامی ایران کشته شدند.این در حالی است که بسیاری در رابطه با کشته شدن نیروهای حکومت در جریان اعتراضات سراسری سال گذشته بازداشت یا اعدام شدند.

مجید احمدی، وکیل دادگستری وکیل انتخابی خانواده مهران سماک اکنون خبر داده که پرونده موکلش به دیوان عالی کشور ارسال شده و تاکید کرد که فرمانده پیشین نیروی انتظامی بندر انزلی همچنان در بازداشت است.

جعفر جوانمردی متهم پرونده قتل مهران سماک بعد از کشته شدن مهران سماک از فرماندهی نیروی انتظامی بندر انزلی برکنار شد. از آنجایی که او در زمان انجام وقوع جرم شغل نظامی داشت پرونده به دادگاه نظامی ارجاع داده شد.

اعتراض‌ها به کشته شدن مهسا (ژینا) امینی که در بازداشت گشت ارشاد، در آخرین روزهای شهریور ۱۴۰۱ آغاز شد و در آنها صدها تن از معترضان به ضرب گلوله کشته شدند.

کشته شدن این شهروند ایرانی بازتاب گسترده در بین کاربران شبکه های اجتماعی داشته است. ماموران در مراسم سوم و هفتم او به حاضران حمله کرده بودند.

معترضان ایران پس از باخت تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران در برابر ایالات متحده و حذف از جام جهانی قطر، به طور گسترده به خیابان‌ها آمده بودند. بسیاری از ایرانیان از این تیم به عدم همراهی با معترضان انتقاد کرده‌ بودند و آن را «تیم جمهوری اسلامی» توصیف کرده بودند و نه تیم ملی ایران.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy