Friday, Jun 23, 2023

صفحه نخست » روایت هاشمی رفسنجانی از ناراحتی خاتمی از رهبری

rafsanjani.jpgو راضی نشدن رهبری به دادن بیانیه‌ای درمورد خودکشی سعید امامی...

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ هاشمی رفسنجانی در خاطرات روز یکم تیر ماه سال ۱۳۷۸ ناراحتی خاتمی از رهبری درباره گروگانگیری ۱۳ یهودی متهم به جاسوسی و راضی نشدن رهبری به دادن بیانیه‌ای درمورد خودکشی سعید امامی را روایت کرده است.

بنابر گزارش دیده‌بان ایران، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نوشته است:

...شب با سران سه قوه و مسئولان اطلاعات و دادگاه متهمان قتلهای زنجیره ای با دعوت رهبری در دفتر ایشان جلسه داشتیم تا ساعت ۱۲ طول کشید. توضیحاتی در مورد انگیزه های آنها و علل خودکشی سعید امامی دادند که قابل پذیرش نیست. آقای علی یونسی وزیر اطلاعات از التهاب و ناراحتی در داخل وزارت اظهار نگرانی کرده و در مورد ادامه بررسی و پیگیری و خبر رسانی تصمیماتی گرفته شد.

در مذاکرات در حضور رهبری همه تلاش این بود که در پرونده قتلهای زنجیره ای قاتلان را و بخصوص سعید امامی را از عوامل شبکه جاسوسان خارجی بشناسیم که دلیلی برای آن‌ ارائه نشد و تحلیل آقای محمد نیازی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح هم ضعیف است آقای خاتمی پیشنهاد کرد که رهبری بیانیه ای در مورد خودکشی او بدهند که موافقت نشد.

در مسیر خانه آقای سیدمحمد خاتمی رئیس جمهور در ماشین من سوار شدند از رهبری گله داشت که در مورد مساله ۱۳ یهودی متهم به جاسوسی سختگیری کرده اند و اجازه دخالت دولت و شورایعالی امنیت ملی در حل مشکلاتشان را ندادند و دستور اجازه آزادی چند نفر از آنها را که آقای خاتمی داده است لغو کرده اند.

آقای خاتمی برای آرام کردن جو تند جهانی به مدیر اطلاعات گفته بود که بعضی از ۱۳ یهودی که اتهاماتشان مستدل نیست آزاد شوند که رهبری با آن مخالفت کرده اند و گفته اند که به مدیر بگوید دستور لغو شده است. آقای خاتمی خواهش کرد که رهبری خود این را به آقای یونسی بگویند و ایشان فورا از طریق آقای سید علی اصغر حجازی دستور لغو آن‌ را داده اند.

من سر شام پیشنهاد کردم که مساله جاسوسان یهودی به شورایعالی امنیت ملی واگذار شود رهبری نپذیرفتند بعدا معلوم شد به خاطر همین موضع، و دستور آقای خاتمی در مورد آزادی بعضی از آنهاست معتقدند محکم باید ایستاد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy