Tuesday, Jun 27, 2023

صفحه نخست » شکست قطعی پوتین در اوکراین شورشی از نوع واگنر را در ایران باعث می‌شود

keshtgar.jpgعلی کشتگر: "روسیه در جنگ اوکراین شکست خواهد خورد. شکست پوتین در این جنگ، نظام روسیه را در معرض خطر فروپاشی قرار خواهد داد. در نتیجۀ این امر، وضعیت دو متحد اصلی روسیه، جمهوری اسلامی ایران و رژیم بلاروس، که در جنایات جنگی مسکو در اوکراین درگیر و شریک هستند و هم اکنون نیز با بحران‌های عدیده‌ای روبرو شده‌اند بمراتب وخیم تر از امروز خواهد شد.به همین خطر شخصاً وقوع شورشی مشابۀ شورش واگنر را در ابعادی بمراتب وسیعتر در درون نظام ایران بعید نمی‌دانم."

ناصر اعتمادی - رادیو بین المللی فرانسه

شورش واگنر نشان داد که اختلافات عمیقی در درون نظام روسیه وجود دارد، هر چند صاحب نظران پیش از این، این نکته را مطرح کرده بودند. حکومت پوتین در نتیجۀ تجاوز به اوکراین بسیار تضعیف شده است. اما، شورش واگنر نشان داد که نظام کنونی روسیه با شکاف‌های بسیار عمیقی روبرو است.

آنچه مسلم است این است که روسیه در جنگ اوکراین شکست خواهد خورد، زیرا، برای غرب جنگ اوکراین تا حدود زیادی حکم مرگ و زندگی دموکراسی‌ها در جهان را دارد. شکست پوتین در این جنگ، نظام روسیه را در معرض خطر فروپاشی قرار خواهد داد. در نتیجۀ این امر، وضعیت دو متحد اصلی روسیه، جمهوری اسلامی ایران و رژیم بلاروس، که در جنایات جنگی مسکو در اوکراین درگیر و شریک هستند و هم اکنون نیز با بحران‌های عدیده‌ای روبرو شده‌اند بمراتب وخیم‌تر از امروز خواهد شد.

به باور من اقتدار علی خامنه‌ای در درون خود رژیم اسلامی ایران مدت‌هاست که فروشکسته است. حتا حزب اللهی‌های داخل حکومت که می‌خواهند علیه فساد و رانتخواری مبارزه کنند اکنون به انتقاد از شخص خامنه‌ای روی آورده‌اند.

حالا چنین رژیمی با رهبر بی اعتبار و تضعیف شده اش تمام تخم‌مرغ‌های خود را در سبد جنگ روسیه علیه اوکراین گذاشته است. با این کار رژیم جمهوری اسلامی ایران در تمام جنایات روسیه در اوکراین شریک شده به این امید که پیروزی روسیه در این جنگ تقویت موضع جمهوری اسلامی را در پی داشته باشد.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

من شخصاً مطمئنم که روسیه در جنگ اوکراین بازنده خواهد شد و شکست روسیه در این جنگ فروپاشی رژیم مسکو را تسهیل خواهد کرد. اتفاقاً خود رژیم اسلامی ایران نیز به همین نتیجه رسیده است و به همین خاطر تمام سلاح‌ها و تجهیزات نظامی خود را در اختیار روسیه می‌گذارد. با این حال، شکست قطعی روسیه بحران های جمهوری اسلامی ایران را بمراتب تشدید و اقتدار خامنه‌ای را بیش از گذشته تضعیف خواهد کرد. به همین خطر شخصاً وقوع شورشی مشابۀ شورش واگنر را در ابعادی بمراتب وسیعتر در درون نظام ایران بعید نمی‌دانم.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy