Sunday, Jul 2, 2023

صفحه نخست » باورتان می شود؟ حضور معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا، نخست‌وزیر پیشین بریتانیا و نخست وزیر سابق کانادا در نشست مجاهدین!

pence.jpgمایک پنس، معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا، لیز تراس، نخست‌وزیر پیشین بریتانیا، و استفان هارپر، نخست وزیر سابق کانادا، روز شنبه ۱۰ تیرماه در پاریس حضور یافته و در نشست سالانه شورای ملی مقاومت ایران بازوی سیاسی مجاهدین خلق سخنرانی کردند

همچنین سخنرانی ویدیویی مایک پومپئو، وزیر خارجه پیشین آمریکا، نیز در این همایش پخش شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این چهره‌های سیاسی آمریکا، بریتانیا و کانادا، در سخنان خود ضمن حمایت از این گروه مخالف جمهوری اسلامی، «مماشات» غرب با «رژیم حاکم بر ایران» را محکوم کردند و مایک پنس در سخنان خود اعتراضات سراسری پس از کشته شدن مهسا، ژینا، امینی، را آغاز «انقلاب برای آزادی» در ایران توصیف کرد.

شورای مقاومت ملی ایران، بازوی سیاسی مجاهدین خلق همزمان با برگزاری نشستی که تحت عنوان «اجلاس جهانی ایران آزاد ۲۰۲۳: پیش به‌سوی جمهوری دموکراتیک» با سخنرانی چهره‌های سیاسی چون مایک پنس و لیز تراس، تجمعی نیز با حضور هواداران خود در میدان ووبان پاریس برگزار کرد.

در تجمع پاریس هم شماری از اعضای مجلس ملی فرانسه، شهرداران و شخصیت‌های فرانسوی سخنرانی کردند و هروه سولینیاک، نماینده مجلس ملی فرانسه، طی سخنانی بر حمایت خود و شماری از اعضای این مجلس از مجاهدین خلق تاکید کرد.

مایک پنس، معاون رئیس جمهور در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ که اکنون به دنبال به چالش کشیدن رئیس سابق خود برای نامزدی جمهوری خواهان است، طی سخنانی در «اجلاس جهانی ایران آزاد ۲۰۲۳» با اشاره به اعتراضات سراسری که از شهریور ماه پارسال در ایران آغاز شده است، گفت: «رژیم ایران هرگز ضعیف تر از امروز نبوده است.»

پنس با تاکید براینکه «این دیگر فقط یک اعتراض دیگر نیست بلکه آغاز انقلابی برای آزادی» در ایران است، گفت: «یکی از بزرگترین دروغ‌های که رژیم حاکم بر ایران به دنیا القا کرده این است که جایگزینی برایش وجود ندارد.»

معاون رئیس جمهور سابق آمریکا سال گذشته نیز با مریم رجوی، رهبر مجاهدین خلق، در مقر این گروه در آلبانی ملاقات کرده بود، روز شنبه نیز طی سخرانی حضوری خود در نشست شورای ملی مقاومت ایران در پاریس، گفت: «هیچ رژیم ظالمی نمی‌تواند برای همیشه دوام بیاورد.»
لیز تراس، نخست‌وزیر پیشین بریتانیا نیز طی سخنرانی در نشست روز شنبه شورای ملی مقاومت ایران در پاریس، به نزدیکی شی جین‌پینگ و ولادیمیر پوتین، رهبران چین و روسیه، اشاره کرد و گفت: «ما شاهد افزایش تهدید از سوی رژیم‌های استبدادی در سراسر جهان هستیم.»

نخست‌وزیر پیشین بریتانیا افزود: «رژیم‌های استبدادی جسور شده‌اند، زیرا جهان آزاد به اندازه کافی برای مقابله با آنها اقدام نکرده است.»

لیز تراس با تاکید براینکه «دموکراسی در سراسر جهان در معرض تهدید است»، گفت: «اکنون زمان آن است که به مماشات با رژیم‌های استبادادی پایان دهیم.»

مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ، نیز از طی سخنرانی ویدئویی در نشست روز شنبه شورای مقاومت ملی ایران، نسبت به «هرگونه توافق جدید با تهران بر سر برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی» هشدار داد و گفت که چنین توافقی «فاجعه برای مردم ایران و جهان» خواهد بود.

استفان هارپر، نخست وزیر سابق کانادا، نیز با حضور نشست روز شنبه شورای مقاومت مقاومت ملی، طی سخنانی از سازمان مجاهدین و این شورا حمایت کرد و از اینکه فشارهای جمهوری اسلامی نتوانسته از برگزاری این نشست سالانه ممانعت کند، ابراز خرسندی کرد.

مریم رجوی در نشست روز شنبه طی سخنانی گفت: «مماشات با رژیم آخوندها ممکن است منجر به خونریزی بیشتر» شود. او همچنین سقوط جمهوری اسلامی و علی خامنه‌ای اجتناب ناپذیر خواند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy