Sunday, Jul 9, 2023

صفحه نخست » فکاهی از این غلیظ‌تر؟

dopofiooz.jpgاحمد زیدآبادی - شبکۀ شش صدا و سیما، گفتگوی ویژۀ خبری با موضوع "بررسی راهکار‌های اصلاح تصویر رسانه‌ای قوه قضاییه" برگزار کرده است.

گمان می‌کنید شرکت‌کنندگان در این گفتگوی ویژۀ خبری چه کسانی بوده‌اند؟ محمد جواد لاریجانی و حسین شریتعمداری!
یعنی طنزی از این غلیظ‌تر هم قابل تصور است؟

این دو نفر که در همۀ زمینه‌ها خواهان "شدیدترین برخوردهای پلیسی و قضایی و امنیتی" با هر منتقد و مخالفی هستند، چه راهکاری جز تشدید بگیر و ببند و افزایش فشار و محدودیت می‌توانند برای اصلاح تصویر رسانه‌ای قوۀ قضائیه پیشنهاد ‌کنند؟

یعنی یک نفر در صدا و سیما پیدا نمی‌شود که بداند اساساً تصویر بد رسانه‌ای قوۀ قضائیه، ناشی از به کارگیری توصیه‌های چنین افرادی در گذشته است؟ حمایت این قبیل افراد از یک دستگاه، به خودی خود تصویر رسانه‌ای آن دستگاه را مخدوش و تیره و تباه می‌کند، چه رسد به اینکه اینها بخواهند برای اصلاح تصویر رسانه‌ای یک قوه رهنمود هم ارائه کنند!

گویا همه چیز به طرز وحشت‌انگیزی به فکاهی تبدیل شده است!

در ولایت ما مرد قلدری به نام قلندر بود که زن و بچه‌های بینوایش را آزار می‌داد و همین باعث بدنامی‌ تمام فامیلش شده بود. یکی از افراد فامیل که از این بدنامی به ستوه آمده بود، مردان خانواده را دور هم جمع کرد تا در این باره چاره‌اندیشی کنند! یکی در آن میان برخاست و گفت: می‌دانید چرا رفتار قلندر سبب بندنامی فامیل شده است؟ در جوابش گفتند: اینکه روشن است؛ چون زن و بچۀ بی گناهش را آزار می دهد. طرف گفت: نه، دقیقاً برعکس! قلندر هم اگر مثل من، زن و بچه‌اش را طوری کتک می‌زد که پاک شل و پل شوند و جرأت نکنند پیش در و همسایه، موضوع را بروز دهند، این آبروریزی‌ها برای فامیل پیش نمی‌آمد!



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy