Tuesday, Jul 11, 2023

صفحه نخست » واکنش رئیس دفتر رهبری به شایعه بیماری آیت الله خامنه ای

mariz.jpgرئیس دفتر رهبری با اشاره به شایعه بیماری آیت الله خامنه ای گفت: هرازگاهی تبلیغ می‌کنند رهبری مریض است اما من که از نزدیک شاهد هستم ایشان در کمال سلامت هستند و خدا را شکر هیچ مشکلی ندارند

رادیو فردا - محمد محمدی گلپایگانی که روز سه‌شنبه ۲۰ تیرماه در یک نشست مذهبی در خصوص «الگوی حکمرانی» سخنرانی می‌کرد، اظهار داشت: «من از نزدیک شاهد هستم که رهبر انقلاب در کمال سلامت است و خدا را شکر که هیچ مشکلی ندارد».

او توضیح نداده که دلیل خبر دادن از «سلامت کامل» رهبر جمهوری اسلامی چیست، در حالی که در روزهای اخیر هیچ خبر یا شایعه‌ای در مورد احتمال بیماری او منتشر نشده بود.

رئیس دفتر علی خامنه‌ای گفت: «امروز بیشترین حمله متوجه رهبر است چون او قائم خیمه... و جانشین خوبی برای بنیانگذار حکومت بوده که همه اهداف روح‌الله خمینی را یک به یک به ثمر می‌رساند».

در جریان تظاهرات اعتراضی که پس از مرگ مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد درگرفت، بیشترین شعارهای معترضین متوجه عملکرد رهبر جمهوری اسلامی بود و فریادهای «مرگ بر خامنه‌ای»، «مرگ بر دیکتاتور»، «امسال سال خونه، سیدعلی سرنگونه» در بسیاری از اقدامات اعتراضی به گوش می‌رسید.

معترضین، علی خامنه‌ای را عامل اصلی رویکردهای استبدادی در کشور دانسته و علیه او و احتمال به قدرت رسیدن مجتبی خامنه‌ای شعار دادند. رهبر جمهوری اسلامی ایران بعدا اذعان کرد که این «فحاشی‌ها» را شنیده است.

آخرین دیدار عمومی رهبر جمهوری اسلامی ایران روز ششم تیر امسال با رئیس و مدیران قوه قضائیه بود. او در آن دیدار یک سخنرانی طولانی انجام داد و بر لزوم تشدید سخت‌گیری این قوه با مخالفان نظام تأکید کرد.

در دوره اخیر هیچ نشانه ظاهری از بیماری، غیر از عوارض کهنسالی معمولی، در علی خامنه‌ای ۸۴ ساله دیده نشده است.

با این حال، از سخنان محمدی گلپایگانی چنین برمی‌آید که عدم حضور عمومی رهبر جمهوری اسلامی در دو هفته اخیر احتمالا به شایعاتی در محافل قدرت در مورد سلامت او دامن زده است.

علی خامنه‌ای دو ماه پیش در یک سخنرانی در خصوص انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی، گفت که «اگر زنده بماند» و آن را ببیند، مردم با وجود ناآرامی‌های یک سال اخیر باز در این فرآیند مشارکت خواهند کرد.

به نظر می‌رسد اشاره او در آن سخنرانی به این‌که «اگر زنده بماند»، نوعی تعارف گفتاری ایرانی بود زیرا او بعد از آن نیز دیدارهای عمومی دیگری برگزار کرد و اکثر سخنرانی‌هایش طولانی بود.

در این میان، حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران، روز ۲۰ تیرماه در اظهاراتی پیرامون توان نظامی این نیرو گفت که رهبر جمهوری اسلامی به تازگی دیداری با فرماندهان نیروی زمینی سپاه داشته است.

او بدون اشاره به زمان این ملاقات، تنها از خشنودی علی خامنه‌ای از تجهیز این نیرو به پهپاد خبر داد.

رهبر جمهوری اسلامی در سال ۱۳۹۳ به‌دلیل بیماری پروستات جراحی شد، اما معلوم نشد که آیا او سرطان پروستات دارد یا نه.

در آذر ۱۳۹۹ و سپس در اواخر تابستان ۱۴۰۱ شایعاتی در مورد سلامت رهبر جمهوری اسلامی منتشر شد که هر بار پس از مدتی با حضور عمومی او، نادرستی آن اثبات شد. با این حال، تاریخ مشخصی برای دیدار عمومی بعدی رهبر جمهوری اسلامی اعلام نشده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy