Friday, Jul 14, 2023

صفحه نخست » زن و شوهری که به اتهام هواداری از سازمان مجاهدین دستگیر و بعد از ۸ سال آزاد شدند

mko.jpgبه گزارش هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دو زندانی سیاسی به نام‌های فاطمه مثنی و همسرش حسن صادقی، هر یک پس از تحمل بیش از هشت سال حبس چهارشنبه ۲۱ تیر از زندان‌های اوین و رجایی‌شهر کرج آزاد شدند. یک منبع آگاه به هرانا گفته است این دو زندانی سیاسی مشمول بخشنامه «عفو» شده‌اند. فاطمه مثنی و حسن صادقی ۹ بهمن‌ماه ۱۳۹۱ در پی برگزاری مراسم ترحیم برای پدر حسن صادقی که از مخالفان حکومت ایران بود، به صورت خانوادگی و به‌همراه دو فرزند خود بازداشت شدند.

همزمان خانه آن‌ها نیز پلمب شد. دختر آن‌ها پس از گذشت سه روز و پسرشان نیز که زیر سن قانونی بود پس از حدود یک ماه‌ونیم بازداشت و بازجویی از زندان آزاد شدند. فاطمه مثنی و حسن صادقی حدود پنج ماه در سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین زندانی و زیر بازجویی بودند و پس از گذشت یک سال با سپردن وثیقه از زندان آزاد شدند اما شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب هر کدام از آن‌ها را به اتهام‌های «بغی» و «محاربه از طریق هواداری از سازمان مجاهدین خلق» به ۱۵ سال حبس محکوم و اموال آن‌ها از جمله محل کسب حسن صادقی و منزل شخصی‌‌شان را نیز مصادره کرد. فاطمه مثنی ۸ مهرماه ۱۳۹۴ در خانه‌اش بازداشت شد و حسن صادقی نیز ۱۸ بهمن همان سال هنگامی که برای ملاقات با همسرش به سالن ملاقات زندان اوین رفته بود، بازداشت شد. این زوج زندانی سیاسی سال‌ها از ملاقات و حتی تماس تلفنی با یکدیگر محروم بودند. فاطمه مثنی زمانی که تنها ۱۳ سال سن داشت، همراه با مادرش به مدت سه سال در زندان بود.

اتهام آن‌ها محاربه و بغی از طریق هواداری از سازمان مجاهدین خلق بود. سه برادر فاطمه مثنی همراه با همسر یکی از برادرانش در دهه ۱۳۶۰ اعدام شدند. حسن صادقی نیز پیش از این، در سال ۱۳۶۰ بازداشت و پس از شش سال از زندان آزاد شده بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy