Friday, Jul 14, 2023

صفحه نخست » نام و عکس رابرت مالی از حساب توییتری نماینده ویژه آمریکا در امور ایران حذف شد

molley.jpgتحقیقات اف‌بی‌آی درباره احتمال سوء‌استفاده رابرت مالی از اطلاعات طبقه‌بندی شده‌، نام و تصویر او از حساب توییتری نماینده ویژه آمریکا در امور ایران حذف و عکس و نام ابرام پیلی معاون او جایگزین شده است. بیوگرافی مالی همچنین از وبسایت نماینده ویژه حذف شده است

envoy.jpg

اولین اظهارنظر جانشین رابرت مالی

جانشین رابرت مالی اعلام کرد دفتر امور ایران همچنان پیگیر سیاست‌های واشنگتن است.

آبرام پیلی در حساب کاربری نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در توییتی نوشت: «دفتر نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و تمامی اعضای گروه در وزارت امور خارجه همچنان درگیر اجرای سیاست ما در قبال ایران هستند. ما به کار با متحدان و شرکا ادامه می‌دهیم تا رفتار بی‌ثبات‌کننده ایران را محدود کنیم، از حقوق بشر دفاع کنیم، تنش زدایی را تشویق کنیم، و خاورمیانه‌ را باثبات، مرفه و یکپارچه‌تر کنیم.»

گروهی از سناتورهای جمهوری‌خواه خواستار تحقیق درباره وضعیت رابرت مالی شدند

گروهی از اعضای جمهوری‌خواه مجلس سنا در آمریکا خواستار تحقیق درباره تعلیق رابرت مالی، فرستاده ويژه ایالات متحده در امور ایران شده‌اند.

به گزارش سایت پولتیکو، هجده سناتور جمهوری‌خواه با امضای یک نامه خطاب به بازرس‌کل وزارت امور خارجه آمریکا، از او خواسته‌اند تا نحوه تعلیق مجوز دسترسی آقای مالی به اطلاعات طبقه‌بندی شده را بررسی و درباره امکان دسترسی او به این اسناد پس از رفتن به مرخصی اجباری تحقیق کند.

مجوز دسترسی آقای مالی به اسناد طبقه‌بندی شده بهار امسال به طور مخفیانه تعلیق شد و او از آخر ماه ژوئن به مرخصی اجباری بدون حقوق فرستاده شد.

رسانه‌های آمریکا از تحقیقات پلیس فدرال ایالات متحده، اف‌بی‌آی از سهل‌انگاری آقای مالی در نگهداری از اسناد طبقه‌بندی شده خبر داده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy