Saturday, Jul 15, 2023

صفحه نخست » شستن میت مجازات نیست، مجازات ما دیدن روی شماست

ghasal.jpgایران وایر - پس از محکومیت یک زن با اتهام عدم رعایت حجاب اجباری به «شستن میت در غسالخانه تهران»، موجی از انتقادات در فضای مجازی به راه افتاد. در یکی از این واکنش‌ها «مژگان ایلانلو»، مستندساز مخالف حجاب اجباری، در پستی اینستاگرامی، نوشت: «مجازات ما همکار شدن با خواهران و برادران شریف مان نیست، مجازات ما دیدن روی شماست.»

خانم ایلانلو نوشته: «از کارگران شریف و حلال خور غسالخانه بهشت زهرا خجالت نکشیدید که انجام دادن شغل شریف آنها را به عنوان مجازات تکمیلی برای نپوشیدن یونیفورم اجباری‌تان انتخاب کردید؟»

روز پنج‌شنبه، ۲۳ تیر، تصویری از رأی دادگاه کیفری ورامین علیه زنی که گفته احتمال دارد در خودرو، روسری از سرش افتاده باشد، شامل جریمه نقدی و یک ماه شستن میت در غسالخانه، در شبکه‌های اجتماعی خبرساز شد.

در این برگه آمده که این زن در اظهارات خود گفته شاید حین رانندگی، روسری از سر او افتاده باشد، اما دادگاه غیرعمدی بودن این «بزه» را نپذیرفته است.

حکم صادره علیه این زن که از سوی رئیس شعبه ۱۰۴ دادگاه کیفری ۲ ورامین صادر شده، «پرداخت ۳۱ میلیون ریال بدل از ۲ ماه حبس و یک ماه شستن میت در غسالخانه شهرستان تهران» است.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

در همین حال دادسرای تهران در حکمی دیگر برای عدم رعایت حجاب اجباری، «آزاده صمدی»، بازیگر ایرانی، را به‌دلیل انتشار تصاویری با پوشش اختیاری در شبکه‌های مجازی، به ممنوعیت ۶ ماهه استفاده از فضای مجازی و گوشی همراه محکوم کرد.

در این حکم همچنین آمده که خانم صمدی باید به مراکز روانشناسی «برای مداوای بیماری ضد اجتماعی خود» مراجعه کند و در نهایت «گواهی سلامت» خود را به مقامات ارائه دهد.

فشارها و صدور احکام قضایی برای اعمال حجاب اجباری در حالی افزایش یافته که کمتر از دو ماه به سالگرد کشته شدن «مهسا امینی» در بازداشت گشت ارشاد مانده و مقامات جمهوری اسلامی نگران تشدید اعتراضات هستند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy