Sunday, Jul 16, 2023

صفحه نخست » استوری مسعود شجاعی برای خبرنگار بازداشت شده ایرانی

1222.jpgایران وایر - «مسعود شجاعی»، بازیکن و کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران، تصویری از «نیلوفر حامدی»، خبرنگار بازداشت شده ایرانی را در صفحه‌ اینستاگرام خود منتشر و با تصویری از کبوتر سفید، خواهان آزادی او شد.

بازیکن سابق تیم ملی ایران در حالی از نیلوفر حامدی یاد کرده است که در ماه‌های اخیر، انجمن روزنامه‌نگاران و عکاسان ورزشی ایران در قبال بازداشت خبرنگاران و عکاسان ورزشی که از آغاز اعتراضات سراسری بازداشت شده بودند، سکوت کرد.

نیلوفر حامدی، خبرنگار روزنامه «شرق»، بیش از ۳۰۰ روز پیش، به‌دلیل انتشار تصویری از والدین «مهسا[ژینا] امینی» در بیمارستان کسری، چند روز بعد از کشته‌شدن این دختر جوان، توسط نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شد.

نیلوفر حامدی و الهه محمدی به‌همراه «نرگس محمدی»، ۱۳اردیبهشت، به‌عنوان برنده‌های امسال جایزه بین‌المللی آزادی مطبوعات یونسکو، موسوم به «گیلرمو کانو» معرفی شدند.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

این دو روزنامه‌نگار، جایزه بین‌المللی «آزادی مطبوعات»، انجمن «روزنامه‌نگاران کانادایی حامی آزادی بیان» و‌ جایزه «لیون» بنیاد روزنامه‌نگاری نیمن در دانشگاه هاروارد را نیز به‌صورت مشترک دریافت کردند.

نیلوفر حامدی و الهه محمدی همچنین به فهرست ۱۰۰ چهره تاثیرگذار مجله تایم در سال ۲۰۲۳ راه یافتند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy