Sunday, Jul 16, 2023

صفحه نخست » بازتاب‌های گسترده یورش پلیس به خانه محمد صادقی + اولین تصویر بعد از بازداشت

رادیو فردا - رسانه‌های ایران و کاربران شبکه‌های اجتماعی خبر داده‌اند که محمد صادقی، بازیگر جوان، روز یکشنبه ۲۵ تیر با یورش ماموران انتظامی به خانه‌اش بازداشت شده و تصاویر این اتفاق را به شکل زنده در اینستاگرام خود به نمایش گذاشته است.

help.jpg محمد صادقی در یورش ماموران انتظامی و آتش‌نشانی به خانه‌اش بازداشت شد

***

در توئیتر تصویری به اشتراک گذاشته شده که او را آویزان از لبه پنجره خانه‌اش نشان می‌دهد در حالی که ماموران آتش‌نشانی نیز در صحنه حضور دارند. در ویدیوی زنده اینستاگرام این بازیگر نیز حضور این ماموران و افراد پلیس دیده می‌شد.

روزنامه همشهری مدعی شده که وقتی این بازیگر متوجه جضور ماموران شد، «قصد داشت خود را از طبقه سوم به پایین پرت کند که با حضور امدادگران آتش نشانی و مقام قضایی از تصمیم خود منصرف و دستگیر شد.»

این روزنامه خبر داده که آقای صادقی تحویل ماموران شد و تحقیقات از او با دستور قضایی ادامه دارد.

first.jpgاولین تصویر بعد از بازداشت

***

محمد صادقی روز ۲۴ تیر با انتشار ویدئویی در اینستاگرام خود از حجاب اجباری و سخت‌گیری‌های دوباره در سطح شهرها درباره زنان با پوشش اختیاری انتقاد کرده بود.

مرکز اطلاع رسانی فرماندهی پلیس تهران در بیانیه ای اعلام کرد که این بازیگر را «به ترویج خشونت و فحاشی علیه حافظان نظم و امنیت جامعه» متهم کرده و نوشته او بعد از «هماهنگی با مرجع قضایی» بازداشت شده است.

برخی از رسانه‌های ایران اواخر خرداد نوشته بودند که محمد صادقی تصویری از خود «با لاک و شلوارک» منتشر کرده است.

خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران، روز یکشنبه نوشت که او «با تغییر چهره و آرایش زنانه و ترویج همجنس‌بازی به دنبال جلب مخاطب بود.»

این خبرگزاری همچنین مدعی شد که این بازیگر کاربران اینستاگرام را «دعوت به استفاده از سلاح سرد و تهدید پلیس کرده بود» و به همین دلیل بازداشت شد.

ویدیوی دیگری که به نظر می‌رسد از طرف ماموران پلیس حاضر در صحنه بازداشت این بازیگر ضبط شده است، او را بر لبه پنجره خانه‌اش نشان می‌دهد که از ماموران می‌خواهد خانه را ترک کنند تا او خود را تسلیم کند.

یورش به خانه این بازیگر سریال‌های تلویزیونی و شیوه بازداشت او در شبکه‌های اجتماعی با واکنش‌های گسترده مواجه شده است.

اشکان خطیبی بازیگر تئاتر و سینما در توئیتر نوشت: «وسط لایو محمد‌ صادقی به خونه‌ش حمله میکنن، شیشه ها رو میشکنن، وقتی میخواد از بالکن فرار کنه ماشین آتش نشانی میارن، در خونه ش رو میشکنن و‌دستگیرش میکنن. همه این تلاش بی‌شائبه نیروی انتظامی و اطلاعات یک کشور نه برای دستگیری یک قاتل خطرناکه بلکه برای دستگیری یک بازیگر تئاتره..»

از سوی دیگر گزارش‌هایی درباره بازگشت «گشت ارشاد» به خیابان‌های تهران و برخورد خشونت‌آمیز با زنان مخالف حجاب اجباری منتشر شده است.

سخنگوی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با تایید این گزارش‌ها، از استقرار گشت‌های خودرویی و پیاده برای آن چه مقابله با «بی‌حجابی» خواند، خبر داد.

سعید منتظرالمهدی روز ۲۵ تیر اعلام کرد که در نتیجه استقرار این گشت‌ها با کسانی که «پوششِ خارج از عرف» دارند و به گفته او «همچنان بر هنجارشکنی خود اصرار دارند»، برخورد خواهد شد.

این اتفاق‌ها در حالی رخ داده که طی دو روز اخیر، واکنش‌ها به حکم صادر شده علیه آزاده صمدی، بازیگر سینما و تلویزیون، به دلیل رعایت نکرده حجاب اجباری ادامه دارد.

تعدادی از بازیگران زن شناخته شده سینما در سال ۱۴۰۲ در موقعیت‌های مختلف بدون حجاب اجباری در مراسم عمومی ظاهر شده‌اند و اعلام خبر احضار آنها به دادسرا مانع از ادامه یافتن این روند نشده است.

بازیگران سینما و تئاتر در جریان اعترضات سراسری «زن، زندگی، آزادی» در سال گذشته جزو حامیان معترضان بودند و تعدادی از آنها احضار، بازداشت و ممنوع‌الکار شدند.

همچنین حسین محمدی، بازیگر جوان تئاتر، سال گذشته و در یکی از تجمع‌های اعتراضی که به مرگ روح‌الله عجمیان، «بسیجی» حاضر در سرکوب معترضان، انجامید، به اعدام محکوم شد.

بعد از بازتاب گسترده درباره صدور این حکم و موضعگیری هنرمندان شناخته شده، حکم اعدام او فروردین ماه امسال به ۱۰ سال حبس تبدیل شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy