Wednesday, Jul 19, 2023

صفحه نخست » تهوع‌آور است!

za.jpgاحمد زیدآبادی - رئیس قوه قضائیه و دیگر مسئولان بلندپایۀ کشور مکرر در مکرر اعلام کرده‌اند که طبق موازین قانون و شرع، متهم و حتی مجرم از حقوق انسانی برخوردارند و هیچ فردی در هیچ مقامی حق تخفیف و توهین و تحقیر آنان را ندارد.

نمی‌دانم این حرف‌ها را خطاب به چه افرادی می‌گویند و اصولاً چرا می‌گویند؟ چون رسانه‌های امنیتی خودشان که کمترین پایبندی و التفاتی به این حرف‌ها ندارند!

برای نمونه، خبرگزاری فارس که منسوب به نیروهای نظامی و امنیتی است، کلیپی تحت عنوانِ "محمد صادقی قهرمان است؛ مثل مجید توکلی!" منتشر کرده که سراسر توهین و تخفیف و تحقیر هر دو نفر است!

واقعاً که تهوع‌آور است! اینها اصولاً برای مخالفان خود کمترین شأن و حرمت انسانی قائل نیستند. هیچ حقوقی برای آنان به رسمیت نمی‌شناسند. هر چه بخواهند می‌گویند و هر کار که بخواهند می‌کنند. نه می‌توان از آنان شکایتی کرد و نه در صورت شکایت، امیدی به رسیدگی و یا رسیدگی عادلانه است!

برای اثبات این موضوع من از وکلای مجید توکلی می‌خواهم که شکایتی علیه خبرگزاری فارس تنظیم کنند، تا ببینیم چگونه رسیدگی خواهد شد؟ بدبختانه عده‌ای در این کشور برای هر تعرضی به حقوق دیگران مصونیت کامل دارند و عده‌ای دیگر از حقوق‌شان به کلی محرومند. بعد با این وضعیت، قرار است حقوق بشر را به بقیۀ دنیا نیز بیاموزند.

بیشتر بخوانید:

لذت لجاجت!

احمد زیدآبادی - ظاهراً قرار است هر حکمی که بیشتر مورد انتقاد گروه‌های اجتماعی قرار گیرد، از سوی برخی از قضات بیش از پیش صادر شود!

گویی لجاجت هم در شمار ارزش‌ها درآمده و به هر قیمت باید پای آن ایستاد.

حکم قضاییِ مراجعه به روانشناس به عنوان مجازات زنانِ فاقد روسری، قاعدتاً نه به قصد اجرا که اصولاً قابل اجرا نیست، بلکه با هدف تحقیر شهروندانِ دارای سبک زندگی متفاوت صادر می‌شود، اما صدور این نوع احکام همچون بومرنگی است که جامعه آن را به نقطهٔ پرتاب آن باز می‌گرداند.

اگر برخی محافل این رفتار را بازی خوشمزه و سرگرم‌کننده‌ای برای خود یافته‌اند و از خشم و انزجار اقشار اجتماعی و تمسخر جوامع و دولت‌های دیگر لذت می‌برند، تا آخرین نفس به کارشان ادامه دهند!



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy