Thursday, Jul 20, 2023

صفحه نخست » پیامی برای تهران

bunker.jpgاسرائیل برای اولین بار بمب‌های سنگرشکن را از جنگنده اف-۳۵ پرتاب کرد

ایران اینترنشنال - کانال ۱۴ تلویزیون اسرائیل اعلام کرد ارتش این کشور برای اولین بار بمب‌های قدرتمند سنگرشکن را از جنگنده‌های آمریکایی اف-۳۵ که در اختیار دارد، با موفقیت پرتاب کرده است. بر اساس گزارش این رسانه اسرائیلی، این اقدام ارتش اسرائیل پیامی مستقیم برای جمهوری اسلامی ایران بوده است.

این شبکه روز چهارشنبه ۲۸ تیر گزارش داد نیروی هوایی این کشور در روزهای اخیر پرتاب بمب‌های سنگرشکن از جنگنده‌های اف-۳۵ را با موفقیت تمرین کرده است.

اسرائیل پس از آمریکا، دومین کشور جهان است که این قابلیت را آزمایش کرده است.

خبر انجام این آزمایش در حالی منتشر می‌شود که یک‌شنبه گذشته یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل اعلام کرد این کشور ۲۵ جنگنده دیگر از نوع اف-۳۵ به ارزش سه میلیارد دلار از آمریکا خریداری خواهد کرد.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

همچنین در روزهای اخیر لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، دستور داد برای مقابله با «حوادث نگران‌کننده اخیر» در تنگه هرمز، این کشور جنگنده‌های اف-۱۶ و اف-۳۵، و همچنین ناوشکن یو‌اس‌اس توماس هادنر خود را برای «حفاظت از آزادی دریانوردی در منطقه» به آنجا اعزام ‌کند.

سابرینا سینگ، معاون سخنگوی پنتاگون، روز دوشنبه با اعلام این خبر گفت: «با توجه به این تهدید مستمر و با هماهنگی شرکا و متحدانمان، این وزارتخانه در حال افزایش حضور و توانایی ما برای نظارت بر تنگه و آب‌های اطراف آن است.»

اواسط تیر ماه نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد از اقدام نیروی دریایی جمهوری اسلامی برای توقیف دو نفت‌کش تجاری، به نام‌های ریچموند وویجر و تی‌آر‌اف ماس، در آب‌های بین‌المللی در دریای عمان جلوگیری کرده است.

در اسفندماه گذشته، جنگنده‌های اسرائیلی و هواپیماهای سوخت‌رسان یک رزمایش هوایی را با نیروی هوایی آمریکایی در یک پایگاه هوایی در نوادای آمریکا برگزار کردند.

بر اساس بیانیه ارتش اسرائیل این رزمایش شامل «حمله استراتژیک در عمق» بود که اشاره‌ای به حمله احتمالی اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران است.

اسرائیل بارها هشدار داده که حتی حاضر است به طور مستقل در زمینه جلوگیری از دست‌یابی جمهوری اسلامی به بمب اتمی اقدام کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy