Sunday, Jul 23, 2023

صفحه نخست » معاون رسانه‌ای ستاد انتخاباتی ابراهیم رئیسی در کردستان در بازداشت است

baneh.jpgرادیو فردا - سایت حقوق بشری «هه‌نگاو» درباره وضعیت نامعلوم شجاع حسین‌زاده، مدیرعامل وب‌سایت خبری «بانه‌نیوز» که قبلاً از او به‌عنوان معاون رسانه‌ای ستاد انتخاباتی ابراهیم رئیسی در کردستان هم یاد می‌شد، هشدار داد.

این پایگاه حقوق‌بشری در گزارشی که روز یکشنبه یکم مرداد منتشر کرد، نوشت که شجاع حسین‌زاده که چهار ماه گذشته را در بلاتکلیفی در بازداشت گذرانده، با اتهام «اهانت به مقدسات» همچون «سب‌النبی» روبرو شده است؛ اتهامی که می‌تواند او را در معرض صدور حکم اعدام قرار دهد.

هه‌نگاو در ادامه گفته است که این فعال رسانه‌ای «در روز بازداشت با حضور نهادهای امنیتی، اعضای شورای افتا و جمعی از فعالان مذهبی وابسته به گروه‌های سلفی ناچار به خواندن توبه‌نامه در مقابل دوربین شده است.»

ویدئویی که از موضوع منتشر شده، زمان و مکان ضبط آن مشخص نیست، اما در آن شخصی که به‌نظر می‌رسد آقای حسین‌زاده است، در حال خواندن «توبه‌نامه‌» از روی یک متن مکتوب دیده می‌شود.

رادیوفردا مستقلاً نمی‌تواند صحت این اطلاعات را تأیید کند.

مقامات و نهادهای جمهوری اسلامی تاکنون واکنشی به این خبر نشان نداده‌اند. وب‌سایت بانه‌نیوز هم که در آن ذکر شده با مدیریت شجاع حسین‌زاده و زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت می‌کند، تا زمان انتشار این خبر هیچ خبری در این باره منتشر نکرده است.

سایت‌های خبری پیشتر از حسین شجاع‌زاده با عنوان مدیرعامل سایت «بانه‌نیوز» و مدیرعامل تلویزیون اینترنتی «بانه تی‌وی» نام برده بودند که اواخر شهریور پارسال به عنوان «معاون رسانه‌ای و فرهنگی» در ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهور در استان کردستان منصوب شد.

این فعال رسانه‌ای همچنین سال ۱۳۹۷ اعلام کرده بود که به اتهام «توهین» به رئیس‌جمهور وقت، حسن روحانی، در دادگاه کیفری بانه به ٧٤ ضربه شلاق محکوم شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy