Tuesday, Aug 8, 2023

صفحه نخست » آمنه‌سادات ذبیح‌پور به دادگاه احضار شد

فردا.jpgرادیو فردا - وکیل سپیده قلیان اعلام کرد آمنه‌سادات ذبیح‌‌پور به عنوان شاکی پرونده موکل خود باید در جلسه بعدی دادگاه او شرکت کند.

امیر رئیسیان روز دوشنبه به «اعتماد آنلاین» گفت که دومین جلسه دادگاه این زندانی سیاسی روز ۱۵ مرداد با شکایت خانم ذبیح‌پور در شعبه ۱۲۰۷ مجتمع قضایی شهید کچویی برگزار شد.

این وکیل پایه‌یک دادگستری با اشاره به «غیر علنی» بودن جلسه دوم گفت در این جلسه «خبری از امکانات آموزشی مجازی و پخش آنلاین نبوده است».

جلسه اول دادگاه سپیده قلیان که قرار بود روز ۲۸ تیر به صورت علنی برگزار شود، به دلیل آن که او «حاضر نشد» با حجاب اجباری در جلسه محاکمه حاضر شود، لغو شد.

این فعال مدنی زندانی از تمام خبرنگاران دعوت کرده بود تا در جلسه حاضر شوند و دفاعیات او را بشنوند.

آقای رئیسیان در مورد چگونگی برگزاری جلسه دوم دادگاه این فعال مدنی گفت: با ارائه توضیحات، تقاضای «رفع نقص تحقیقات» را به دادگاه اعلام کرده و منتظر اعلام نظر در این زمینه است.

او در انتها اضافه کرد:‌ «تنها تصمیمی که فعلاً به ما و نماینده حقوقی معرفی شده از طرف شاکی اعلام شده این است که جلسه دادگاه مجدد برگزار خواهد شد که خود شاکی یعنی خانم ذبیح‌پور باید لزوماً در جلسه دادگاه شرکت کنند.»

خانم قلیان دی‌ماه ۱۳۹۸ در یک رشته توئیت‌ نوشته بود که آمنه‌سادات ذبیح‌پور، گزارشگر صداوسیما و گوینده گزارش «طراحی سوخته» علیه فعالان کارگری، در طول بازجویی از او نه تنها «حضور» داشته، بلکه متنی از پیش آماده‌شده را برای خواندن از رو، مقابل وی گرفته بود.

پس از آن آمنه‌سادات ذبیح‌پور که در میان مخالفان جمهوری اسلامی به «بازجو-خبرنگار» مشهور است، به‌دلیل انتشار این رشته‌ توئیت از سپیده قلیان شکایت کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy