Thursday, Aug 10, 2023

صفحه نخست » عربستان سعودی همچنان به دنبال ستاره‌ها است؛ نیمار، فلیکس، وراتی و اوسیمن در راه شبه‌جزیره

sbanner.jpgبرای اولین‌بار در تاریخ قرار است بازی‌های لیگ حرفه‌ای عربستان سعودی از تلویزیون‌های کشورهای اروپایی مانند انگلستان و فرانسه به‌صورت مستقیم پخش شود

ایندیپندنت فارسی - باشگاه‌های متمول سعودی با وجود جذب ده‌ها ستاره برتر فوتبال دنیا در فصل نقل‌وانتقالات تابستانی، همچنان به دنبال آوردن فوق‌ستاره‌های دیگر به لیگ عربستان سعودی‌ا‌ند و اکنون خبرهایی درباره ورود احتمالی نیمار، ژائو فلیکس، مارکو وراتی و ویکتور اوسیمن به شبه‌جزیره به گوش می‌رسد.

فرانک کسیه، هافبک ۲۷ ساله و ساحل‌عاجی که دو فصل قبل همراه با میلان قهرمان لیگ ایتالیا شد و در ترکیب منتخب سری‌آ قرار گرفت، تازه‌ترین ستاره‌ای است که باشگاه الاهلی جذب کرده است.

کسیه که سال گذشته پس از درخشش در میلان، به بارسلونا پیوسته بود و ۴۳ بازی برای بلوگرانا انجام داد، حالا پس از پرداخت ۱۲.۵ میلیون یورو به باشگاه اسپانیایی، قراردادی سه ساله را با تیم سلطنتی شهر جده امضا کرده است و بابت سه فصل بازی در لیگ حرفه‌ای عربستان سعودی، ۶۰ میلیون یورو دستمزد دریافت می‌کند.

مدیران الاهلی که پیش از این ستارگانی همچون محرز، فیرمینو، مندی و سن ماکسیمین را نیز استخدام کرده بودند، براساس گزارش رسانه‌های سعودی، اکنون با پیوتر ژیلینسکی، هافبک مطرح تیم ناپولی ایتالیا، نیز به توافق کامل رسیده‌اند تا زوج خطرناکی را همراه با کسیه در خط هافبک خود تشکیل دهند. ستاره لهستانی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با پیراهن تیم ملی کشورش به عربستان سعودی گل زده بود.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

از سوی دیگر، به نظر می‌رسد ریخت‌وپاش‌های شاهزاده فهد بن‌سعد بن‌نافل، مالک باشگاه الهلال عربستان سعودی، نیز تمامی ندارد و او پس از جذب بازیکنان مطرح و آماده‌ای همچون مالکوم، روبن نوس، کالیدو کولیبالی، سرگی میلینکویچ-ساویچ و موسی مارگا، حالا برای جذب نیمار، فوق‌ستاره برزیلی باشگاه پاری‌سن‌ژرمن، گام برداشته و پیشنهاد دستمزد ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون یورویی خود را روی میز قرار داده است.

این درحالی است که طی روزهای اخیر رسانه‌های اروپایی خبر داده بودند که نیمار علاقه دارد به تیم سابق، بارسلونای اسپانیا بپیوندد، اما ژاوی، سرمربی این تیم، از ترس ایجاد حواشی جدید و برهم خوردن نظم تیمش، با این انتقال مخالفت کرده است تا شانس سعودی‌ها برای جذب نیمار بیشتر شود.

مدیران پرافتخارترین باشگاه قاره آسیا که عزم خود را جزم کرده‌اند تا دو یا سه فوق‌ستاره دیگر را به ریاض بکشانند، در کنار نیمار، با باشگاه اتلتیکو مادرید برای خرید ژائو فلیکس، مهاجم تکنیکی و نامدار پرتغال، مذاکره می‌کنند.

هم‌زمان، خبرنگاران حوزه نقل‌وانتقالات فوتبال اروپا می‌گویند الهلال پیشنهادی رویایی و ۲۰۰ میلیون یورویی را به ویکتور اوسیمن نیجریه‌ای، یکی از بهترین و آماده‌ترین بازیکنان حال حاضر فوتبال دنیا ارائه کرده و این درحالی است که روند استخدام مارکو وراتی، هافبک خلاق و نامدار پاری‌سن‌ژرمن، نیز با مبلغ انتقالی ۴۵ میلیون یورو در مراحل پایانی قرار دارد؛ اهدافی که اگر عملی شوند، الهلال عربستان سعودی را به یکی از قدرتمندترین باشگاه‌های فوتبال در دنیا تبدیل خواهد کرد.

در خبری دیگر درباره تاثیرات انقلاب به‌وجود آمده در لیگ فوتبال عربستان سعودی، قرار شد فصل جدید لیگ حرفه‌ای سعودی‌ها به‌دلیل استخدام ده‌ها ستاره برتر فوتبال جهان، در انگلستان و فرانسه نیز به‌صورت مستقیم پخش شود؛ اتفاقی که این لیگ را به یکی از پرمخاطب‌ترین لیگ‌های فوتبال در دنیا تبدیل خواهد کرد.

تلویزیون اینترنتی دازون (DAZN) در انگلستان و کانال پلاس (+Canal) در فرانسه، از روز جمعه همین هفته، مسابقات لیگ فوتبال عربستان سعودی را پخش خواهند کرد تا هواداران غیرسعودی ستارگانی همچون کریستیانو رونالدو، کریم بنزما، جردن هندرسون، روبرتو فیرمینو، روبن نوس، سادیو مانه، ریاض محرز، موسی دمبله، مالکوم، الکس تلس، سرگی میلینکوویچ، ورو مارسلو بروزوویچ، ادوارد مندی، کالیدو کولیبالی، انگولو کانته، استیون جرارد و ... بازی‌های اسطوره‌های خود را از قاب تلویزیون به نظاره بنشینند.

دیدار الاهلی و الحزم در روز جمعه، نخستین بازی لیگ عربستان سعودی خواهد بود که در اروپا پخش می‌شود. دیلی میل خبر داده است که هر هفته سه مسابقه، از‌جمله دیدارهای النصر که کریستیانو رونالدو را در ترکیب خود دارد پخش می‌شود. همچنین نخستین بازی یاران رونالدو نیز با تیم الاتفاق در روز دوشنبه خواهد بود که استیون جرارد را روی نیمکت و جردن هندرسون، موسی دمبله، امین یونس و رابین کوایسون را در ترکیب خود دارد.

پیش از این، پیتر هوتون، یکی از اعضای هیئت‌مدیره لیگ فوتبال عربستان سعودی، روز ۱۴ مردادماه خبر داده بود که پیوستن فوتبالیست‌های مطرح به جمع ستاره‌هایی که عازم عربستان سعودی شده‌اند ادامه دارد.

به گزارش العربیه، هوتون در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای تاکید کرد: «با توجه به بودجه‌ای که برای ارتقای لیگ فوتبال عربستان سعودی در نظر گرفته‌اند، فکر نمی‌کنم روند جذب چهره‌های مطرح فوتبال جهان فعلا متوقف شود و تازه در ابتدای مسیر قرار داریم.»

این چهره سرشناس در عرصه مدیریت ورزشی در عین حال به تغییرات بزرگی که عربستان سعودی در سال‌های اخیر به‌عنوان بخشی از چشم‌انداز ۲۰۳۰ برای زنان رقم زده است نیز اشاره کرد و گفت این تحولات، نقش زنان در جامعه را بهبود بخشیده است.

پیتر هوتون افزود: «تغییرات در جایگاه و نقش‌آفرینی زنان در عربستان سعودی قابل‌توجه است و این روند با شتاب در حال حرکت است. واضح است که از دید غربی‌ها تغییرات در این زمینه می‌تواند بسیار سریع‌تر باشد، اما اگر بخواهیم موقعیت موجود را نگاه کنیم باید بگوییم که در تاریخ عربستان سعودی تحولات به‌طرز قابل‌توجهی رخ می‌دهد.»

او ادامه داد: «شواهد موجود در مورد مشارکت زنان در ورزش، گویای این تحولات‌اند. اکنون ۵۰ هزار دختر دانش‌آموز در عربستان سعودی فوتبال بازی می‌کنند و هزار مربی زن به آن‌ها آموزش می‌دهند. ۷۵۰ زن در سال ۲۰۱۸ برای دوره‌های مربی‌گری ثبت‌نام کرده بودند، اما اکنون این تعداد به بیش از پنج هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است.»

مدیران ورزش عربستان سعودی با اختصاص بودجه‌ای ۲۰ میلیارد یورویی و برنامه‌ریزی دقیقی که برای آینده فوتبال این کشور انجام داده‌اند، تصمیم دارند به‌زودی لیگ برتر فوتبال این کشور را به یکی از پنج لیگ باکیفیت و پرمخاطب در فوتبال دنیا تبدیل کنند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy