Saturday, Aug 12, 2023

صفحه نخست » پروژه جاسوسی ایران با کشف یک جعبه دستمال کاغذی لو رفت

یورونیوز - آژانس اطلاعاتی اسرائیل (شین بت) اعلام کرد که بامداد روز جمعه یک ایرانی یهودی را به ظن جاسوسی برای نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی شناسایی و دستگیر کرده است.

kleenex.jpgجعبه دستمال کاغذی کشف شده از مظنون به جاسوسیcredit: SHIN BET

***

مطابق اعلام شین بت، فرد مظنون به جاسوسی، خویشاوندانی در اسرائیل دارد و به بهانه دیدار با آنها به این کشور سفر کرده بود. او بلافاصله پس از فرود هواپیمایش در فرودگاه اسرائیل، دستگیر و تحت بازجویی قرار گرفت.

شین بت گزارش داد که ایرانی دستگیر شده در جریان بازجویی اعتراف کرده که با هدف جمع‌آوری اطلاعات و تهیه عکس برای مقام‌های امنیتی جمهوری اسلامی به اسرائیل سفر کرده است.

👈مطالب بیشتر در سایت یورونیوز

او گفته که پیش از انجام سفر با برخی مقام‌های امنیتی جمهوری اسلامی دیدار داشته و آنها یک جعبه مخصوص دستمال کاغذی را برای جاسازی دوربین، تلفن همراه و شارژر در اختیارش قرار داده‌اند.

بر پایه اعلام شین بت، فرد دستگیر شده در ادامه اعتراف‌های خود گفته که مقام‌های امنیتی جمهوری اسلامی قرار بوده طی تماس با تلفن‌همراه ویژه‌ای که به او داده‌ بودند، آدرس مکان‌های لازم برای تهیه عکس و جمع‌آوری اطلاعات را در اختیارش بگذارند.

آژانس اطلاعاتی اسرائیل همچنین خاطرنشان کرد که این فرد پس از پایان بازجویی و تکمیل تحقیقات، برای همیشه از حق ورود به اسرائیل محروم شده و از طریق پروازی عازم ایران شده است.

شین بت هفته گذشته نیز یک کمپین فیشینگ را افشا کرد که توسط مقامات ایرانی با هدف جمع‌آوری اطلاعات در مورد شهروندان اسرائیل فعال شده بود. چند روز پیش نیز، دو زن و یک مرد اسرائیلی در دادگاه منطقه اورشلیم از اتهام جاسوسی برای ایران، تبرئه شدند. آنها عضو گروه پنج نفری ایرانی- اسرائیلی بودند که گفته شده توسط یک عامل ایرانی معروف به رامبد نامدار برای انجام ماموریت‌های جمع آوری اطلاعات در داخل اسرائیل شکل گرفته بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy