Saturday, Aug 12, 2023

صفحه نخست » رستوران کریم باقری پلمب شد؛ وحشت رژیم در آستانه سالگرد مهسا

12-1.jpgایندیپندنت فارسی - در ادامه موج پلمب واحدهای صنفی و تلاش‌های حکومتی برای سرکوب مخالفان حجاب اجباری، نیروهای اداره اماکن فرماندهی انتظامی تهران رستوران «نامبر سیکس» را به‌دلیل آنچه «رعایت نکردن حجاب اسلامی» عنوان شده است، تعطیل کردند.

روزنامه خبر ورزشی اطلاع داده که این رستوران متعلق به کریم باقری، اسطوره فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس است که پیش از این به‌دلیل حمایت از خیزش سراسری مردم ایران و اعتراض به کشتار گسترده معترضان، ممنوع‌الخروج و از ادامه حضور روی نیمکت فنی تیم فوتبال پرسپولیس محروم شد.

مدیریت رستوران نامبر سیکس که نام آن به شماره شش کریم باقری در تمامی سال‌های حضورش در مسابقات فوتبال اشاره دارد، در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «همراهان محترم مجموعه نامبر سیکس؛ به استحضار می‌رساند که مجموعه به علت عدم رعایت حجاب اسلامی تا اطلاع ثانوی پلمب گردیده است.»

هم‌زمان، چندین کافی‌شاپ و رستوران در شهر مشهد در استان خراسان رضوی، به بهانه عدم رعایت حجاب اجباری مشتریان پلمب شدند تا به نظر برسد که این شهر با امامت جمعه احمد علم‌الهدی، روحانی تندروی نزدیک به علی خامنه‌ای، یکی از رکوردداران پلمب واحدهای صنفی و سرکوب زنان مخالف حجاب اجباری است.

کافه‌رستوران اپیزود در خیابان وکیل‌آباد مشهد در صفحه اینستاگرام خود نوشته است که پس از گذشته چهار ماه بازسازی و تجهیز و آموزش نیروهای جدید، چند روز قبل این رستوران بازگشایی شد، اما روز ۲۰ مردادماه به‌دلیل «عدم رعایت حجاب اجباری» به دست ماموران پلیس پلمب شد.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

کافه شهر، مک‌کافه، کافه ویولانژ، کافه الف، کافه‌رستوران دیت، کافه بیسان، کافه سکو، کافه مون، کافه نقطه، کافه صامر و کافه‌رستوران‌‌های چ لانژ و دوسولی به همراه چند کافی‌شاپ و رستوران دیگر، از‌جمله واحدهای صنفی پلمب‌شده در مشهد به بهانه دفاع از حجاب اجباری در روزهای اخیر بوده‌اند.

به نظر می‌رسد با نزدیک شدن به سالگرد کشته شدن مهسا امینی به دست نیروهای گشت ارشاد پلیس جمهوری اسلامی و انتشار فراخوان‌ در رسانه‌های اجتماعی برای برگزاری مجدد اعتراضات خیابانی، اقدامات حکومتی به منظور برخورد با زنانی که پوشش اختیاری دارند جدی‌تر شده است. بازگشت گشت پلیس حجاب به خیابان‌ها، ادامه پلمب مراکز تجاری و بازداشت و محکومیت زنان بدون حجاب اجباری، از‌جمله اقدامات سرکوبگرانه نظام در روزهای اخیر بوده است.

در همین راستا، صفحه اینستاگرام کتاب‌فروشی دیدآور که در خیابان انقلاب تهران شعبه دارد، روز ۲۰ مرداد خبر داد که این کتابفروشی «به دلایلی» تا اطلاع ثانوی پلمب شده است. سایت خبری اعتماد آنلاین درباره دلیل این اتفاق نوشته است‌: «پلمب کتاب فروشی دیدآور به دلیل کتاب فروختن به مراجعین بی‌حجاب انجام شده است.»

در روزهای گذشته نیز کتابفروشی روباه قرمز در مجتمع آ.اس‌.پ تهران، به‌دلیل «سر باز زدن زنان مراجعه‌کننده در حفظ حجاب اجباری» پلمب شده بود.

از سوی دیگر، دادستان بندرعباس در استان هرمزگان، روز جمعه ۲۰ مرداد‌ماه، از «پلمب ۳۳۶ واحد صنفی» در این شهر خبر داد.

علیرضا احمدی‌منش به‌طور واضح به عدم رعایت حجاب اجباری به‌عنوان دلیل این پلمب‌ها اشاره نکرد، اما گفت که آن‌ها بعد از تصمیم «شورای تامین هرمزگان» و در‌پی بازدید یک «تیم بازرسی ویژه‌ متشکل از نماینده دادستان، پلیس اماکن، تعزیرات، اداره کل صنعت، معدن، تجارت و شورای اصناف» پلمب شده‌اند، اما به نظر می‌رسد بیشتر پلمب‌ها به‌دلیل عدم رعایت حجاب اجباری زنان بندرعباسی است.

جمشید حمزه‌زاده، رئیس جامعه هتل‌داران ایران، نیز به‌تازگی از ابعاد بسیار گسترده پلمب روزانه هتل‌ها به‌دلیل رعایت نشدن حجاب مسافران خبر داده و گفته است: «شرایط گردشگری و هتل‌داری در ایران روز‌به‌روز بدتر می‌شود.»

رئیس جامعه هتل‌داران ایران تازه‌ترین بحران و چالش‌ هتل‌ها را «پلمب به‌دلیل سرباز زدن مشتریان هتل‌ها از رعایت حجاب اجباری» خواند و افزود: «آمار پلمب هتل‌ها روز‌به‌روز بیشتر می‌شود و به یکی از چالش‌های فعالان هتل‌داری تبدیل شده است.»

او همچنین خبر داد که تاکنون استان فارس دارای رکورد بیشترین هتل‌های پلمب‌شده به دلیل حجاب اجباری است.

در همین حال حسن سیادتان، عضو هیئت‌‌مدیره جامعه هتل‌داران ایران و رئیس جامعه هتل‌داران فارس، هم اعلام کرده است که ابعاد پلمب هتل‌ها چنان گسترده است که «در هر استان یکی دو هتل» به دلیل سرباز زدن زنان از حجاب اجباری پلمب شده‌اند.

او با بیان اینکه «یکی از هتل‌های فارس را درحالی که حدود ۷۰ نفر پرسنل و تعداد زیادی مهمان داشت پلمب کردند»، گفت نیروهای انتظامی حتی وقتی در بخشی از یک هتل، مثل کافی‌شاپ بی‌حجابی رخ می‌دهد، کل مجموعه هتل را پلمب می‌کنند.

سیادتان افزود: «در یزد بیش از یک ماه است یک هتل پلمب شده است و صاحب هتل اعلام کرده حداقل اجازه دهید به درختان باغچه هتل آب بدهیم، اما اجازه نمی‌دهند.»

به نظر می‌رسد مدیران امنیتی و مقام‌های پلیس جمهوری اسلامی تلاش می‌کنند تا با افزایش پلمب واحدهای صنفی و هتل‌ها به بهانه رعایت نکردن حجاب اجباری، صاحبان اصناف مختلف را به برخوردهای خشن با شهروندان مخالف حجاب تشویق کنند تا بدین طریق از تعداد زنان مدافع پوشش آزادانه در شهرها کاسته شود، سیاستی که هنوز هیچ نشانه‌ای از موفقیت آن دیده نمی‌شود و در مقابل، تصاویر منتشرشده در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهند که تعداد زنان مخالف حجاب اجباری در شهرهای مختلف ایران روزبه‌روز درحال افزایش است.

پیش از این، بسیاری از صاحبان کسب‌وکارهای مختلف در ایران، با انتقاد از ادامه پلمب‌ها اعلام کرده بودند که این سیاست تنها وضعیت اقتصادی وخیم شاغلان و صاحبان مشاغل را بحرانی‌تر می‌کند و تاثیری در عزم راسخ مخالفان حجاب اجباری ندارد.

در همین راستا، رئیس جامعه هتل‌داران اصفهان نیز هفته گذشته گفته بود:«مقامات می‌خواهند زنانی که حجاب را رعایت نمی‌کنند از خدمات‌دهی محروم کنند، اما هتل وقتی مسافر را پذیرش می‌کند، مکلف است ۲۴ ساعته به او خدمات ارائه کند. اکنون در مورد این وضعیت به بن‌بست رسیده‌ایم، چون یا باید خدمات را قطع کنیم که مهمان شاکی می‌شود، یا اگر هزینه را بخواهیم بازگردانیم باز هم هتل متضرر می‌شود. برای این وضعیت راه‌حلی نداریم و از مسئولان خواسته‌ایم به ما راه‌حل ارائه دهند.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy