Tuesday, Aug 22, 2023

صفحه نخست » چرا مدیرکل برکنار شده ارشاد خوزستان خود را «شهید راه کنسرت» خواند؟

concert.jpgرادیو فردا - رضا کلاه‌کج، مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان، برکناری خود از این سمت را ناشی از «نارضایتی افراد با نفوذ» در این استان خواند که آنها را «پدرخوانده و کدخدا» نامیده است، و گفت که به دلیل حمایت از برگزاری کنسرت با مخالفت این افراد مواجه شده است.

آقای کلاه‌کج که روز ۲۹ مرداد ماه در مراسم تودیع خود سخن می‌گفت از این افراد به صراحت نام نبرد اما گفت: «امروز هم استاندار خوزستان و هم نماینده ولی فقیه در استان عنایت ویژه‌ای به مدیرکل جدید دارند» و «ظاهرا مشکل فرهنگ و هنر من بودم که با رفتنم مشکل حل شده است.»

او همچنین با اشاره به افرادی که تیر ماه پارسال تحت عنوان «نیروهای خودسر با وانت نیسان آبی در مقابل محل برگزاری کنسرت سیروان خسروی در اهواز» به پخش نوحه و درگیری با مردم پرداخته بودند، افزود: «خیلی‌ها مرا شهید راه کنسرت» می‌دانند و «چقدر خوب است که ما شهید این راه شدیم تا نیسان آبی در تاریخ خوزستان ثبت شود.»

منع برگزاری کنسرت در استان خوزستان از تابستان سال گذشته و پس از لغو کنسرت سیروان خسروی با دستور شورای تامین خوزستان به اجرا گذاشته شد.

رضا کلاه‌کج اما می‌گوید که قانون رسمی جمهوری اسلامی برگزاری کنسرت را منع نکرده و این قانون باید در خوزستان هم اجرا شود.

او افزود: «اگر کسانی در خوزستان مخالف کنسرت هستند، من در راه کنسرت شهیدم شدم تا فضای هنر استان باز شود.»

استان خراسان رضوی اولین استانی است که از سال‌ها پیش به دلیل مخالفت‌های صریح احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، شاهد «لغو» مکرر کنسرت‌ها بوده است تا امروز که دیگر هیچ گروهی امکان برگزاری کنسرت در آن را ندارد.

مخالفت‌ها با کنسرت‌ پس از آن به تعداد دیگری از استان‌ها نیز گسترش یافت و حتی در مرداد ماه پارسال ویدیویی از لغو کنسرت گروه موسیقی «کماکان»‌ در تهران آن هم «در میانه اجرا» منتشر شد.

ابعاد این ماجرا در تابستان پارسال چنان گسترش یافت که احمد وحیدی، وزیر کشور، ادعا کرد دلیل لغو این کنسرت‌ها «شرایط امنیتی خاص» و « آثار دیگر اجتماعی» بوده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy