Tuesday, Aug 22, 2023

صفحه نخست » هزار کیلومتر راهپیمایی با اسم رمز ما مهسا

kian.jpgکیان ناظریان جوان ایرانی ساکن بلژیک با نزدیک شدن به سالروز کشته شدن مهسا امینی" اولین کشته انقلاب زنان در ایران" در حرکتی نمادین، از کشور بلژیک تا اسپانیا راه پیمایی میکند. وی به منظور گرامیداشت یاد و خاطره کشته شدگان راه آزادی، بیش از هزار کیلومتر از مسیر را، با پای پیاده خواهد پیمود که قسمتی از این راهپیمایی در جاده معروف "کامینو د سانتیاگو" در کشور اسپانیا می‌باشد.

کیان انگیزه خود را از این کار، همبستگی با زنان و دختران قیام زن زندگی آزادی عنوان کرد و خاطر نشان ساخت، آغاز حرکت بعد از هر توقف در طول مسیر ذکر شده با یاد یک جاوید نام خواهد بود.

وی نام این حرکت نمادین را "راهی" نامید و تاکید کرد که هدف او از انجام این کار شناساندن "جنبش زن زندگی آزادی" و در صورت امکان جمع آوری کمک برای آسیب دیدگان این جنبش است.

او گفت که برای آماده سازی خود در این راهپیمایی طولانی، چندین هفته را به پیاده روی‌های چند ساعته همراه با کوله پشتی پرداخته است.

با نزدیک شدن به سالروز کشته شدن مهسا امینی که موجب بروز خشم عمومی مخصوصا زنان و دختران ایرانی شد، رژیم خودکامه و زن ستیز جمهوری اسلامی با سرکوب زنان آزادی خواه سعی در خاموش کردن شعله‌های برخواسته از خشم و نفرت مردم از رفتار دیکتاتوری و قوانین مرتجع و احکام ضد زن رهبران به ظاهر مذهبی ایران را دارد.

گفتنی است با وجود کشتار و بازداشت معترضان، همچنان اعتراضات و نافرمانی‌های مدنی ادامه دارد.

لازم به ذکر است که کیان پیاده روی خود را در روز ۱۵ آگوست از شهر گنت بلژیک آغاز کرد و سپس در میدان شومان شهر بروکسل مورد بدرقه جمعی از فعالان حقوق زنان و تعدادی از اعضای شبکه "زن زندگی آزادی" بلژیک قرار گرفت. همچنین وی با حضور و همراهی بدرقه کنندگان در گردهمایی زنان افغانستانی که بر علیه دولت طالبان شعار می‌دادند، همبستگی خود را به ملت ستم دیده افغانستان مخصوصا زنان تحت ظلم حکومت طالبان، نشان داد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy