Thursday, Aug 24, 2023

صفحه نخست » بازار کساد خامنه‌ای در اربعین سال ۱۴۰۲؛مذهبی‌ها هم به پروژه رهبر نه گفتند

arbaeen.jpgدیگربان - گرانی و خودداری مردم ایران از شرکت در پروژه تبلیغاتی نظام خامنه‌ای در پیاده‌روی اربعین عراق، این پروژه عظیم حکومتی را به مرز ورشکستگی کشاند.

نظام خامنه‌ای سال‌هاست که پیاده‌روی اربعین را به پروژه‌ای سیاسی در جهان اسلام و داخل ایران تبدیل کرده که پس از حوادث سال گذشته، مذهبی‌ها هم حاضر به مشارکت در آن نشده‌اند.

کسادی این مراسم به قدری مشهود است که مقام‌های وزارت کشور را وادار به آمار‌سازی و ارائه داده‌های به شدت مشکوک در این‌باره کرده تا مانع از رسوایی نظام شوند

***

خیز بلند حاکمیت برای بهره‌برداری سیاسی از نوجوانان در راهپیمایی اربعین

ایندیپندنت فارسی - نوجوانان مشمول سربازی اجباری برای شرکت در راهپیمایی اربعین از ارائه وثیقه معاف شدند

درحالی‌که به دلیل اجرای مقررات مربوط به سربازی اجباری در ایران، خروج دانش‌آموزان و دانشجویان مشمول از مرزها بدون ارائه وثیقه به حکومت امکان‌پذیر نیست، علی ذوالقدر، رئیس پلیس گذرنامه فراجا، از لغو این قانون برای نوجوانان و جوانانی که قصد دارند در مراسم اربعین شرکت کنند خبر داد.

به گفته رئیس پلیس گذرنامه، مشمولان سربازی اجباری که در جمهوری اسلامی ایران «خدمت سربازی» نامیده می‌شود، به تامین وثیقه نیازی ندارند و می‌توانند درخواست گذرنامه زیارتی بدهند.

مدت اعتبار گذرنامه‌های زیارتی پنج‌ ساله است و دارندگان این گذرنامه‌ها فقط در ماه‌های محرم و صفر می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند، اما رئیس پلیس گذرنامه گفت که مقام‌های جمهوری اسلامی در حال مذاکره با مقام‌های عراقی‌اند که از این گذرنامه‌ها در دیگر ماه‌های سال هم استفاده شود.

ذوالقدر در ادامه نیز افزود که مدت صدور گذرنامه‌های زیارتی بین پنج تا هفت روز است.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

صرف‌نظر از کارکرد تبلیغاتی این خبر که ممکن است افزایش شمار شرکت‌کنندگان جوان در مراسم اربعین را در‌پی داشته باشد، امکان خروج مشمولان از مرز بدون تامین وثیقه برخلاف رویه‌های جاری در جمهوری اسلامی، از برنامه حاکمیت برای شست‌وشوی مغزی نوجوانان و جوانان با ادعای حضور در یک مراسم مذهبی حکایت دارد.

پیش‌تر رحیم‌ آبفروش، دبیر جامعه فعالان مردمی اربعین، در گردهمایی این گروه که با حضور علیرضا زاکانی، شهردار تهران برگزار شد، به‌صراحت اذعان کرده بود که حکومت قصد دارد از این مراسم برای تربیت کودکان برای منافع خود بهره‌داری کند.

او با اشاره به اینکه اربعین تا یک دهه آینده در تابستان است، گفت: «۱۰ سال فرصت داریم از اربعین برای تربیت نوجوانان استفاده کنیم و این می‌تواند تحولی برای دانش‌آموزان و نوجوانان باشد.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy