Saturday, Aug 26, 2023

صفحه نخست » تظاهرات گسترده در سیستان و بلوچستان با شعار مرگ بر خامنه‌ای

25-3.jpgایران وایر - شهرهای استان سیستان و بلوچستان از جمله زاهدان، راسک و خاش در روز جمعه سوم شهریور ۱۴۰۲، صحنه تظاهرات اعتراضی مردم علیه نظام جمهوری اسلامی است.

در زاهدان معترضان بار دیگر پس از خطبه‌های نماز جمعه به خیابان‌های اطراف مسجد مکی این شهر آمده و جمعه‌های اعتراضی علیه حکومت ایران را ادامه دادند.

در ویدیوهایی که از اعتراضات زاهدان منتشر شده است، شعارهای «میکشم میکشم آنکه برادرم کشت»، «زندانی سیاسی آزاد باید گردد» و «مرگ بر دیکتاتور» شنیده می‌شود.

معترضان زاهدان همچنین با سر دادن شعار خواهان آزادی «مولوی فتحی‌محمد نقشبندی» امام جمعه بازداشت شده راسک شدند.

مولوی فتحی‌محمد نقشبندی، امام جمعه اهل سنت راسک روز ۲۹ مرداد توسط نیروهای حکومت جمهوری اسلامی بازداشت شد و از آن روز جو شهرهای استان سیستان و بلوچستان ملتهب گزارش شده است.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

روز گذشته فعالان سیاسی و حقوق بشری بلوچ فراخوان‌هایی جهت تجمع اعتراضی بدلیل بازداشت مولوی فتحی محمد نقشبندی منتشر کرده بودند.

در شهر راسک نیز نمازگزاران پس از اقامه نمازجمعه به خیابان‌ها آمدند و با در دست داشتن پلاکاردهایی خواستار آزادی مولوی فتحی محمد نقشبندی شدند.

معترضان در راسک پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن شعارهایی مانند «صدای مظلومان بودی، مظلومان حمایتت می‌کنند» و «مولانا نقشبندی آزاد باید گردد» نوشته شده بود.

امروز همچنین معترضان بلوچ در شهرستان سرباز جاده این شهر به چابهار را با روشن کردن آتش و در اعتراض به بازداشت مولوی فتحی محمد نقشبندی مسدود کردند.

در ویدیویی که از این اقدام اعتراضی منتشر شده است، شعار مرگ بر خامنه‌ای شنیده می‌شود.

جو شهرستان خاش در استان سیستان و بلوچستان نیز به شدت امنیتی و ملتهب گزارش شده و ویدیوهای منتشر شده از سوی حال‌وش، حضور گسترده نیروهای نظامی در خیابان‌های این شهر را نشان می‌دهد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy