Sunday, Aug 27, 2023

صفحه نخست » غرق شدن شناگر طالبان در استخر مسابقات دانشگاه‌های جهان

swimbanner.jpgشناگر در حال غرق شدن طالبان در رقابت‌های دانشگاه‌های جهان از آب بیرون کشیده شد

واجد روحانی - ایندیپندنت فارسی

نماینده وزارت تحصیلات عالی طالبان در رقابت‌های ورزشی دانشگاه‌های جهان در روسیه در حال غرق شدن در استخر نجات داده شد.

عبدالوارث کریمی، شناگر اهل افغانستان پس از شروع رقابت ۵۰ متر شنای پروانه در استخر محل برگزاری رقابت‌ها در حال غرق شدن بود که تیم نجات او را از آب بیرون کشید.

کریمی ادعا کرد که پای او در همان لحظه نخست گرفته بود و به همین دلیل داشت غرق می‌شد. ویدیو لحظه غرق شدن این شناگر به سوژه رسانه‌های بین‌المللی از جمله رسانه‌های روسیه تبدیل شده است.

برخی بر این گمانند که او به شنا آشنایی نداشته است. خبرنگاران ورزشی مستقر در روسیه هنوز نتوانستند با کریمی تماس بگیرند.

swim.jpg

برخی هم احتمال اعزام او به این رقابت‌ها بر اساس شناخت یا روابط ویژه با مسئولان وزارت تحصیلات عالی طالبان را مطرح کرده‌اند که به‌طور رسمی تایید نشده است.

برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی اهل افغانستان، غرق شدن ورزشکار طالبان در استخر را سوژه شوخی قرار داده‌اند و از عملکرد طالبان مبنی بر اعزام افراد بدون مهارت ورزشی در رقابت‌های جهانی انتقاد کرده‌اند.

وزارت تحصیلات عالی طالبان در این مورد سکوت کرده است و مشخص نیست که بر اساس چه معیاری عبدالوارث کریمی به رقابت‌های جهانی فرستاده شده است.

گفته می‌شود که ورزشکاران افغان در رقابت‌های دانشگاه‌های جهان در رشته‌های شنا، کشتی، بوکس، تکواندو و جودو شرکت کرده‌اند.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

شماری از جوانان به شکل حرفه‌ای در افغانستان شنا می‌کنند، اما با روی کار آمدن حکومت طالبان علاقمندی برای ورزش در میان جوانان کاهش یافته است.

عباس کریمی، مشهورترین ورزشکار حرفه‌ای شنا متولد افغانستان است. او در سال ۲۰۱۸ در رقابت‌های جهانی شنا (۵۰ متر) در ایندیاناپلیس آمریکا مدل طلا را از آن خود کرد. عباس کریمی از سال ۲۰۱۶ به آمریکا مهاجرت کرد و اکنون عضو تیم ورزشی پارا آمریکا است. او در در مسابقات قهرمانی شنای ویژه معلولان ۲۰۲۳ در ایالت مینه‌سوتای آمریکا مدال طلا گرفت.

حکومت طالبان تنها به مردان اجازه ورزش کردن می‌دهد و زنان را از بخش‌های ورزشی به‌طور کامل حذف کرده است. شماری از ورزشکاران زن نخواستند که تحت حاکمیت طالبان زندگی کنند و افغانستان را ترک کرده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy