Wednesday, Sep 20, 2023

صفحه نخست » ۲۱ مصدوم در پی انفجار کارخانه ذوب فلزات قم

20-6.jpgوقوع انفجار در کارخانه استیل ریزان ذوب فلزات، واقع در جاده قم-کاشان، ۲۱ مجروح برجای گذاشت

خبرگزاری ایلنا با اشاره به سوختگی ۲۱ کارگر در این حادثه، حال یکی از آنها را وخیم گزارش کرده است.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم روز چهارشنبه ۲۹ شهریور اعلام کرد که برای درمان اولیه و انتقال مجروحان به بیمارستان «خیرین سلامت»، سه دستگاه آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

در این حال، به دلیل وقوع انفجار در کارخانه استیل ریزان، فعال در زمینه ریخته‌گری و دارای کوره‌های حرارتی متعدد، اشاره‌ای نشده است.

در وب سایت این کارخانه، تعداد کارکنان ۹۸۴ تن ذکر شده و استیل ریزان از بزرگترین تولیدکنندگان قطعات در کارخانجات سیمان، فولاد، نفت و گاز و پتروشیمی، صنایع شیرسازی و راهسازی معرفی شده است.

فعالان و تشکل های کارگری در ایران بروز حوادث ضمن کار را نتیجه «مماشات» با افراد و مجموعه‌هایی اعلام کرده که ارزش جان انسان را در «ترازوی منفعت» می‌سنجند.

اتحاد سراسری بازنشستگان ایران هم اخیرا در بیانیه‌ای، جان باختن یا نقص عضو کارگران در حوادث ضمن کار را «نشانه بی‌توجهی دستگاه‌های اجرایی و نظارتی وزارت کار در الزام کارفرمایان به رفع قصور و کوتاهی کارفرما در تامین تجهیزات ایمنی کار» اعلام کرد.

در شرایطی که شماری از مجموعه‌های صنعتی و نفتی ایران در ماه های گذشته دچار حریق شده‌اند خبری درباره دلایل وقوع این آتش‌سوزی‌ها منتشر نشده است.

از جمله اخبار مربوط به آتش سوزی و یا انفجار در کارگاه ها و کارخانه ها می توان به آتش‌سوزی در شرکت «پتروپالایش گهر» در شهرستان دورود، در استان لرستان، در مردادماه سال جاری اشاره کرد که دو مصدوم برجای گذاشت.

در ۲۹ مرداد ماه نیز آتش سوزی در کارخانه‌های تولید و تهیه مواد آرایشی در شهرک صنعتی ایوانکی در استان سمنان ۱۲ مصدوم بر جای گذاشت که چهار تن از آنان در بیمارستان بستری شدند.

آتش سوزی در شرکت پترو پالایش دورود در استان لرستان در روز ۱۱ مرداد سال جاری هم دو مصدوم برجای گذاشت.

انفجار رآکتور مواد شیمیایی در شهرک صنعتی اشتهارد، در استان البرز، در خردادماه سال جاری هم منجر به مصدومیت ۹ تن شده بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy