Sunday, Sep 17, 2023

صفحه نخست » فیلم خط و نشان وزیر اطلاعات برای شبکه اینترنشنال روی آنتن تلویزیون

protein.jpgوزیر اطلاعات جمهوری اسلامی شبکه ایران اینترنشنال را تهدید به "اقدام‌های تهاجمی امنیتی" کرد

ایران اینترنشنال - اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی در یک برنامه تلویزیونی با تکرار تهدید‌های امنیتی علیه شبکه ایران اینترنشنال اعلام کرد که حکومت ایران «هرجا و هر زمان تشخیص دهد» علیه این شبکه اقدام خواهد کرد و از اقدام‌های تهاجمی امنیتی دست برنمی‌دارد.

نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی به ویژه بعد از آغاز خیزش انقلابی در شهریور ماه سال گذشته تهدید‌ها علیه شبکه ایران اینترنشنال را به دلیل انعکاس اعتراض‌های مردمی افزایش دادند.

۲۹ بهمن‌ماه سال گذشته، ایران اینترنشنال پس از تهدیدهای تروریستی مجبور شد پخش تلویزیونی خود را از دفتر لندن به شکل کامل به واشینگتن منتقل کند.

تصمیم به تعطیلی دفتر لندن پس از آن اتخاذ شد که پلیس متروپولیتن لندن در بیانیه‌ای اعلام کرد یک تبعه اتریشی به نام محمدحسین دوتایف به اتهام تلاش برای انجام جرایم مرتبط با عملیات تروریستی علیه ساختمان ایران‌اینترنشنال از سوی پلیس ضد تروریسم بریتانیا بازداشت شده است.

در ماه‌های پس از این اتفاق هم تهدید‌های امنیتی علیه شبکه و کارکنان ایران اینترنشنال ادامه یافته است و اکنون وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی مجددا بر آن تاکید کرده است.

او در مصاحبه تلویزیونی خود گفت «حمایت کشورهای مختلف باعث نخواهد شد که ما از اقدامات تهاجمی امنیتی دست برداریم.»

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

اشاره او به حمایت‌های جهانی از این جهت است که پس از افشای جنبه‌های از تهدید‌های امنیتی علیه ایران اینترنشنال موج حمایت از این شبکه از سوی دولت‌ها و نهادهای رسانه‌ای شکل گرفت.

وزارت خارجه آمریکا، فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران و اتحادیه رسانه، سرگرمی و هنر استرالیا از جمله نهادهایی بودند که پس از تعطیلی اجباری دفتر لندن در بهمن‌ماه گذشت، ضمن محکومیت این تهدیدها، بر ضرورت حفاظت از امنیت روزنامه‌نگاران و آزادی مطبوعات تاکید کردند.

مقام‌های بریتانیا هم که حمایت‌های گسترده‌ای از ایران اینترنشنال پس از بروز تهدید‌های امنیتی داشتند.

تام توگنهات، معاون امنیتی وزیر کشور بریتانیا، پس از تعطیی دفتر لندن ایران اینترنشنال در نشست پارلمان این کشور با محکومیت شدید تهدیدهای حکومت ایران علیه این شبکه اعلام کرد که این کشور به حمایت خود از این شبکه ادامه خواهد داد و امکان فعالیت آن در فضایی امن‌ را فراهم می‌کند.

با وجود ادامه یافتن تهدید‌ها، شبکه ایران اینترنشنال به زودی فعالیت خود را دوباره از ساختمانی دیگر در دفتر لندن آغاز خواهد کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy