Sunday, Sep 17, 2023

صفحه نخست » بازداشت ۲۷۰ نفر در شهرهای مختلف ایران با اتهامات سنگین

17-8.jpgایندیپندنت فارسی - بیشترین بازداشت‌ها در ۲۴ ساعت گذشته و در استان‌های آذربایجان غربی و اصفهان صورت گرفته است. روزنامه شرق چاپ تهران در گزارشی مفصل نوشت که در سالگرد کشته‌شدن مهسا امینی، در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲۷۰ نفر در شهرهای مختلف ایران بازداشت شده‌اند.

«تلاش برای تحریک مردم به اعتراض»، «تشویش اذهان عمومی»، «تلاش برای بمبگذاری»، «تلاش برای حمله به تجمع مردم و کشته‌سازی» و «همراه داشتن سلاح»، از جمله اتهاماتی است که نهادها و مقام‌های رسمی به بازداشت‌شدگان نسبت داده‌‌اند و دستگاه‌های امنیتی آن‌ها را «عناصر ضدامنیتی» می‌خوانند.

بنا به گزارش روزنامه شرق، بیشترین بازداشت‌‌ها در استان آذربایجان غربی انجام گرفته ‌و اتهام اغلب بازداشتی‌ها در این استان، «تشویش اذهان عمومی» است.

به گفته فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان‌غربی، در شبانه‌روز گذشته ۱۳۷ نفر در این استان بازداشت شده‌اند.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی
پس از آذربایجان غربی، بیشترین شناسایی و بازداشت‌ها در استان اصفهان رخ داده است.

به گفته نیروی انتظامی اصفهان، دست‌کم ۹۷ نفردر سالگرد کشته‌شدن مهسا امینی در این استان بازداشت شده‌اند. اتهام اغلب این بازداشتی‌ها هم «تشویش اذهان عمومی» گزارش شده‌ است.

همزمان، سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در استان فارس نیز یکشنبه، ۲۶ شهریور (۱۷ سپتامبر)، در اطلاعیه‌ای، از بازداشت گروهی «برخی از عناصر ضد‌امنیتی» خبر داد.

به گفته اطلاعات سپاه، «گروهی منسجم» در شهرستان مرودشت در این استان، اقدام به شعارنویسی و «تحریک اذهان عمومی» کرده‌اند.

به گزارش روزنامه شرق، در شبانه‌روز گذشته در چهار شهرستان در استان کردستان نیز بیش از ۱۶ نفر بازداشت شده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy