Saturday, Sep 16, 2023

صفحه نخست » سقوط یک پهپاد و صدای انفجارهای متعدد در گرگان

pahbad.jpgرادیو فردا - درپی شنیده شدن صداهای انفجارمانند مهیب در روز دوشنبه در شهر گرگان و اطراف این شهر، مقام‌های نظامی و امنیتی در مورد علت این امر اظهارات ضد و نقیضی بیان کردند.

سخنگوی وزارت دفاع از سقوط یک «سامانه» در گرگان خبر داد که در جریان «فرایند آزمایش تحقیقاتی سامانه‌های آفندی و پهپادی که در منطقه کویری بوده»، رخ داده است.

رضا طلایی‌نیک افزود که «یکی از سامانه‌ها که در فرایند آزمون و تحقیقات بوده دچار نقض فنی می‌شود و با انحراف از مسیر اصلی متلاش می‌شود و قطعاتی از این سامانه متلاشی شده در مناطقی از شهر گرگان فرود آمده است.»


پیشتر علی مهاجر، معاون امنیتی استاندار گلستان نیز از سقوط یک «پهپاد» در گرگان، مرکز این استان، و زخمی شدن دو نفر خبر داد.
او روز دوشنبه به خبرگزاری دولتی ایرنا گفت که این «پهپاد» حوالی ساعت ۹ صبح ساقط شد و تکه‌های آن در مناطقی مسکونی از شهر گرگان سقوط کرد و بر اثر آن، دو نفر مجروح شدند و افزود که نیروهای نظامی و امنیتی مشغول بررسی این حادثه هستند.



اما پس از او، خبرگزاری فارس از قول «یک منبع آگاه» نوشت که حادثهٔ گرگان در فرایند آزمایش موشک وزارت دفاع رخ داده و اخبار منتشرشده دربارهٔ ساقط‌شدن پهپاد صحت ندارد.

این خبر افزوده است که «در فرایند آزمایش این موشک سرجنگی منحرف می‌شود و به محلی غیر از مکان معین‌شده برخورد می‌کند. سرجنگی این موشک قابلیت چندتکه‌شدن برای اصابت به اهداف مختلف را دارد که همین امر منجر به برداشت اشتباه و تلقی ۸ انفجار را ایجاد کرده است. این حادثه تلفاتی نداشته است.»

gpic1.jpgکمی قبل از آن، برخی از رسانه‌ها از شنیده شدن «صدای مهیب» در این شهر شمال ایران خبر داده‌ بودند.

فارس بر اساس تصاویری که منتشر کرد، نوشت: «یک شی در خیابان استاندارد گرگان و شی دیگری در بیمارستان دزیانی این شهر سقوط کرده است».

همشهری آنلاین نیز ویدئویی را منتشر کرده و مدعی شد این ویدئو «لحظه شلیک به پهپاد در آسمان گرگان» را نشان می‌دهد.
همچنین خبرگزاری برنا مدعی شد «تصاویری از سقوط یک موشک (خمپاره) در یک ساختمان مسکونی و شکافتن سقف در گرگان منتشر شده است.»

gpic1.jpg
مقام‌ها و رسانه‌های ایران تا کنون از عبارات متفاوتی درباره شی سقوط کرده استفاده کردند: از «پهپاد» تا «سامانه آفندی». آنها همچنین دلیل آن را «انهدام»، «انحراف»، «آزمایش»، «ساقط شدن» توصیف کرده بودند.

***



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy