Wednesday, Sep 20, 2023

صفحه نخست » همه پروازهای ایران به جمهوری آذربایجان و ارمنستان لغو شد

azarb.jpgایران وایر - بنا بر اعلام رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، همه پروازهای ایران به جمهوری آذربایجان و ارمنستان تا اطلاع ثانوی لغو شده‌اند.

محمد محمدی، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، در گفتگو با ایسنا گفته که این تصمیم «با توجه به شرایطی که در منطقه پیش آمده و با هدف حفظ ایمنی مسافران» انجام شده و فعلاً پروازهای مسافری به مقصد ایروان ارمنستان و باکوی آذربایجان لغو شده است.

لغو پرواز ایران به جمهوری آذربایجان و ارمنستان در حالی صورت می‌گیرد که جمهوری آذربایجان در روزهای اخیر حملات گسترده جدیدی را به منطقه ارمنی‌نشین قره‌باغ شروع کرده است. این حملات نگرانی‌های جهانی درباره احتمال وقوع یک جنگ تمام‌عیار دیگر در این منطقه را افزایش داده است. پیشتر آمریکا و فرانسه از باکو خواسته‌اند به این حملات پایان دهد.

در همین حال جدایی‌طلبان ارمنی منطقه قره‌باغ اعلام کردند که در چاچوب یک توافق آتش‌بس، سلاح خود را زمین گذاشته و درباره الحاق دوباره این منطقه مورد مناقشه به جمهوری آذربایجان، با باکو مذاکره می‌کنند. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان نیز به دست آمدن توافق آتش‌بس و همچنین انجام مذاکرات در روز پنجشنبه را تأیید کرد.

در همین حال ایران با انتقال نیروها و تجهیزات نظامی خود در مرز با آذربایجان و ارمنستان، اعلام کرده ایران هرگونه تغییر مرزها و قطع ارتباط ژئوپولیتیک ایران با ارمنستان را قویا رد می‌کند و با آن مقابله خواهد کرد.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

همزمان ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه ابراز امیدواری کرد که مناقشه قره‌باغ به یک «راه‌حل مسالمت‌آمیز» منجر شود. با وجود اعلام آتش‌بس امروز باید دید تصمیم لغو پروازها به آذربایجان و ارمنستان چقدر باقی می‌ماند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy