Thursday, Sep 21, 2023

صفحه نخست » تهدید مقامات آمریکا در خاک ایالات‌متحده

raeisi.jpgایندیپندنت فارسی - ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس خبری روز چهارشنبه در نیویورک که در پایان سفر او به آمریکا برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل انجام شد، از نقش «گروه‌های مقاومت» در خاورمیانه حمایت کرد و مدعی شد، عادی‌سازی روابط اسرائیل با هر یک از کشورهای منطقه «خنجری بر پشت فلسطینی‌ها است و امنیت رژیم صهیونیستی را تامین نمی‌کند».

او در این نشست بار دیگر موضوع کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس را مطرح کرد و با تهدید مقامات آمریکا که در کشتن سلیمانی دست داشتند، شامل مایک پومپئو، وزیر امور خارجه سابق و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا مدعی شد که «این جنایت بدون پاسخ نمی‌ماند». رئیس‌جمهوری اسلامی ایران گفت: «از کسی که مرتکب قتل شده و دستور قتل صادر کرده نمی‌توان گذشت کرد. خواسته مردم ایران و عراق و آزداگان در جهان رسیدگی به این جنایت است. بدانند ارتکاب به جنایت بدون پاسخ نخواهد ماند.»

رئیسی در این کنفرانس خبری درباره پرونده هسته‌ای، بار دیگر مدعی شد که ایران به تعهداتش در برجام عمل کرده و این غرب است که باید به تعهدات خود عمل کند و حسن‌نیت نشان دهد. رئیسی گفت:‌ «در صورت پایبند بودن آمریکا به تعهدات به توافقاتی خوبی خواهیم رسید و راه می‌تواند با اجرای تعهدات از سوی طرفین هموار شود.»

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

او همچنین تاکید کرد که خواستار لغو تحریم‌ها است. ابراهیم رئیسی مدعی شد که تهران با بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مشکلی ندارد و بازرسان قابل اعتماد می‌توانند به کار خود در ایران ادامه دهند.

رئیسی در پاسخ به نیوزویک درباره حمایت جمهوری اسلامی از گروه‌های شبه‌نظامی در منطقه با اشاره به نام گروه‌هایی مانند حشدالشعبی در عراق و حزب‌االله لبنان گفت که «گروه‌های مقاومت برای امنیت کشورهای منطقه شکل گرفته‌اند».

نشنال هم در گزارشی با عنوان «رئیسی می‌گوید روابط عربستان با اسرائیل خیانت به فلسطینی‌ها است» به نقل از او نوشت: «اگر هدف برقراری روابط با رژیم صهیونیستی برقراری امنیت برای رژیم صهیونیستی است، چنین نخواهد شد.» او در حالی این اظهارات را مطرح کرد که تهران ادعا می‌کند به بهبود روابط با همسایگان علاقمند است.

مقامات جمهوری اسلامی در جریان شکل‌گیری پیمان ابراهیم و عادی‌سازی روابط اسرائیل و امارات متحده عربی هم ادعاهای مشابهی را مطرح کرده بودند.

در متنی که حساب توییتر ایرنا، خبرگزاری دولت جمهوری اسلامی در این زمینه به نقل از رئیسی منتشر کرد آمده است: «ما با کشورهای منطقه ارتباط داریم با کشور عربستان سعودی هم ارتباطات آغاز شده و بنا داریم روابط را توسعه دهیم. تاکنون خبری در مورد ایجاد رابطه عربستان با رژیم صهیونیستی نشنیده‌ایم، ایجاد رابطه رژیم صهیونیستی با هریک از کشورهای منطقه به هیچ عنوان امنیت ساز نیست. روابط با رژیم صهیونیستی خنجری به پشت مردم فلسطین و مقاومت فلسطینیان است و ملت‌های منطقه ما به هیچ عنوان راضی نخواهند شد که کشورهای منطقه به آرمان فلسطین بی‌اعتنا باشند زیرا موضوع فلسطین و آزادی قدس شریف موضوع اول جهان اسلام است و باید به ظلم رژیم صهیونیستی خاتمه داد. آمریکا و رژیم صهیونیستی با این ارتباطات می‌خواهند برای این رژیم حاشیه امن درست کنند. مردم منطقه امروز از رژیم صهیونیستی به خاطر جنایاتش در فلسطین نفرت دارند.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy