Friday, Sep 22, 2023

صفحه نخست » آتش‌سوزی بزرگ در مرکز استاندارد دفاعی ایران

رادیو فردا - در پی گزارش‌های متعدد کاربران شبکه‌های اجتماعی طی اولین ساعت‌های بامداد جمعه از «آتش‌سوزی گسترده در منطقه نوبنیاد» واقع در شمال شرقی تهران، وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای با تایید وقوع این آتش‌سوزی، محل آن را «انبارهای یک مرکز باتری‌سازی وابسته به سازمان توسعه منابع انرژی» از مراکز وابسته به این وزارتخانه، اعلام کرد.

همزمان جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران، بامداد جمعه وقوع این آتش‌سوزی را تایید کرد٬ اما از اعلام نام و جزییات محل وقوع حریق خودداری و آن را «آتش‌سوزی یک انبار کالا در محدوده اتوبان صدر» عنوان کرد.

تصاویر منتشر شده در خبرگزاری ایرنا:

31.jpg33.jpg34.jpg35.jpg

سخنگوی آتش‌نشانی تهران افزود که «حوالی ساعت یک بامداد جمعه ۳۱ شهریور ماه یک مورد حادثه حریق در محدوده بزرگراه صدر بعد از میدان نوبنیاد به مرکز فرماندهی آتش‌نشانی اطلاع داده شد که در پی آن، آتش‌نشانان پنج ایستگاه را به محل» وقوع این آتش‌سوزی اعزام کرد.

آقای ملکی گفت که «محل آتش‌سوزی یک انبار به مساحت حدود ۲ هزار متر مربع است که بخش‌هایی از آن دچار حریق شده و شعله‌های آتش در حال سرایت به بخش‌های دیگر» بود.

این مقام آتش‌نشانی پایتخت با تاکید بر اینکه «در حال حاضر عملیات آتش‌نشانان برای اطفای حریق در این انبار ادامه دارد»، گفت: «این آتش‌سوزی تاکنون مورد مصدوم و فوتی نداشته» است و «عملیات آتش‌نشان در این محل همچنان ادامه دارد و جزئیات بیشتر درباره آن اعلام خواهد شد.»

در همین حال خبرگزاری فارس محل وقوع آتش‌سوزی بامداد جمعه را «انبار شرکت توسعه منابع انرژی» عنوان کرد و افزود که «یکی از انبارهای مربوط به اقلام پلاستیکی باتری‌سازی سازمان توسعه منابع انرژی» دچار حریق شده است.

این خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران، همچنین اطلاعیه روابط عمومی وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران را منتشر کرد که در آن آمده است:«یکی از انبارهای پلاستیک مربوط به باتری‌سازی وابسته به سازمان توسعه منابع انرژی (توان) در محدوده میدان‌ نوبنیاد تهران دچار حریق شده که هم اکنون آتش توسط آتش‌نشانان مهار شده است.»

«سازمان توسعه منابع انرژی» که در اطلاعیه وزارت دفاع به آن اشاره شده، مرکزی است که از سال ۱۳۹۰ با «هدف پشتیبانی از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در حوزه انرژی و مشارکت در طرح‌های ملی مرتبط با انرژی» تاسیس شده است.

همزمان سایت مشرق نیوز، یک پایگاه خبری دیگر نزدیک به سپاه پاسداران، نیز نوشت: این آتش‌سوزی در «یکی از انبارهای پلاستیک مربوط به باتری‌سازی، وابسته به سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع در محدوده میدان نوبنیاد» رخ داده است.

با این حال در تصاویری که این سایت نزدیک به سپاه پاسداران از محل این آتش‌سوزی منتشر کرد، نمایی از تابلوی « مرکز استاندارد دفاعی ایران» نیز مشاهده می‌شود.

«مرکز استاندارد دفاعی ایران» نیز از مراکز وابسته به وزارت دفاع ایران است که آدرس آن منابع رسمی ایران «میدان نوبنیاد، ساختمان سابق باتری‌سازی» اعلام شده است.

مقام‌های وزارت دفاع تاکنون درباره تصویر منتشر شده در سایت خبری مشرق نیوز و ارتباط دو مرکز زیر مجموعه این وزارتخانه « سازمان توسعه منابع انرژی» و «سازمان توسعه منابع انرژی» توضیحی ارائه نکرده‌اند.

در اطلاعیه بامداد جمعه وزارت دفاع همچنین درباره میزان خسارات وارده و ابعاد این آتش‌سوزی توضیحی ارائه نشده است.

روابط عمومی وزارت دفاع در اطلاعیه خود با تاکید بر اینکه «این آتش‌سوزی تلفات جانی نداشته است»، افزود که «همه موضوعات ایمنی پیش‌بینی شده و تحت کنترل» است و دلیل وقوع این آتش‌سوزی «توسط کارشناسان در دست بررسی» قرار دارد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy