Saturday, Sep 23, 2023

صفحه نخست » طرح سیم‌کارت بدون فیلتر برای گردشگران خارجی تصویب شد

24.jpgایران وایر - یک مقام وزارت میراث فرهنگی و گردشگری جمهوری اسلامی، از تصویب طرح سیم‌کارت با اینترنت بدون فیلتر برای گردشگران خارجی در کارگروه رفع مصادیق مجرمانه دادستانی کل کشور خبر داد.

«علی اصغر شالبافیان»، معاون وزیر میراث فرهنگی و گردشگری، روز یکشنبه۲مهر به رسانه‌های ایران گفت، این تصمیم در جلسه‌ای بین وزارت میراث فرهنگی، ارتباطات، دادستانی و نیروی انتظامی گرفته شده‌ است.

به گفته شالبافان، قرار است فهرست «دفاتر خدمات مسافرتی» مورد تایید از طرف وزارت میراث فرهنگی و گردشگری ارائه شود تا آن‌ها بتوانند سیم‌کارت ویژه در اختیار گردشگران خارجی قرار دهند.

شالبافان همچنین گفت کارکنان هتل‌ها و راهنمایان گردشگری نیز از این سیم‌کارت‌ها بهرمند خواهند شد.

طرح ارائه سیم کارت با اینترنت بدون فیلتر به گردشگران خارجی درحالی در ایران تصویب شده، که شهروندان ایرانی با یکی از محدودترین اینترنت‌های جهان روبه‌رو هستند.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

جمهوری اسلامی از ابتدای اعتراضات سراسری در ایران در اواخر شهریور ۱۴۰۱،‌ بسیاری از رسانه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های خارجی را فیلتر کرد که در میان آنها دو «اپلیکیشن» پرطرفدار واتساپ و اینستاگرام همچنان فیلتر هستند. در سال‌های قبل نیز تلگرام و فیس‌بوک و توییتر و یوتیوب در ایران فیلتر و از دسترس کاربران خارج شده بود.

پیشنهاد ارایه سیم‌کارت‌های بدون فیلتر به گردشگران پیش‌از این نیز مطرح شده و وزیر ارتباطات اسفند۱۴۰۱، از اختصاص «سیم‌کارت‌های خاص» به گردشگران خبر داده بود.

«عزت‌الله ضرغامی»، وزیر میراث فرهنگی هم اواخر سال گذشته گفته بود: «بعضی دوستان تحلیل می‌کنند چرا گردشگر خارجی به ایران نمی‌آید، که دلایلی دارد. یکی از مهم‌ترین نیازهای آن‌ها اینترنت و سکوهای بین‌المللی و خارجی است. این مسائل مثل نان و آب برای گردشگر واجب است. نمی‌شود گردشگر به ایران بیاید و ارتباطش با دنیا قطع شود.»

هفته گذشته و هم‌زمان با حضور تیم فوتبال النصر عربستان در تهران هم برای بازی با پرسپولیس، گزارش‌هایی درباره ارائه سیم‌کارت با اینترنت بدون فیلتر به اعضای این تیم عربستانی منتشر شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy