Monday, Sep 25, 2023

صفحه نخست » زمانی که پا در مسیر دفاع از حقوق ملت گذاشتم...

borhani.jpgمحسن برهانی از عضویت در هیات علمی دانشگاه تهران تعلیق شد

ایران وایر - محسن برهانی، استاد حقوقی که از معترضان ایران حمایت کرده بود اعلام کرد که از عضویت در هیات علمی دانشگاه تهران «تعلیق» شده است.

این حقوقدان، روز دوشنبه ۳ مهر در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت با شروع سال تحصیلی و پس از ۱۹ سال تدریس به شکلی غیرقانونی از هیات علمی دانشگاه تهران تعلیق و از تدریس محروم شده است.

tweet.jpgآقای برهانی در مردادماه امسال نیز از پرونده سازی چندین نهاد امنیتی برای او به جرم اظهار نظرهایش درباره سرکوب اعتراضات سراسری و اعدام معترضان خبر داده بود.

این حقوقدان نوشته بود که مرکز «حفاظت اطلاعات قوه قضائیه»، «سازمان اطلاعات سپاه»، «حفاظت اطلاعات فراجا» و «یکی از اعضای شورای نگهبان»، برای او پرونده قضایی تشکیل داده‌اند و او حالا با به پایان رسیدن «مرحله دادسرا» در انتظار «برگزاری دادگاه» است.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

روند اخراج و تعلیق اساتید منتقد و معترض از دانشگاه‌های ایران از ماه‌های گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

امروز همچنین گزارش‌هایی از بازنشستگی اجباری حسن باقری‌نیا و تعلیق مصطفی آذرخشی، دو عضو هیئت علمی دانشگاه‌های ایران منتشر شده است.

کانال تلگرام شوراهای صنفی دانشجویان کشور خبر داده است که مصطفی آذرخشی، عضو هیئت علمی دانشکده الهیات و ادیان و استادیار دانشگاه شهید بهشتی تهران از سوی دانشگاه تعلیق شده و کلاس‌های ترم جدید او حذف شده‌اند.

همچنین حسن باقری‌نیا، عضو هیئت علمی گروه روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه حکیم سبزواری با انتشار ویدئویی در صفحه اینستاگرامش از بازنشستگی «اجباری» خود خبر داده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy