Monday, Sep 25, 2023

صفحه نخست » ایران اینترنشنال برگشت!

iranint.jpgشبکه ایران اینترنشنال بعد از وقفه‌ای چندماهه، پخش برنامه‌های خود را از استودیوی جدید در لندن از سر گرفت

محمود عنایت مدیر شبکه ایران اینترنشنال در پیامی به مناسبت از سرگیری فعالیت‌های این شبکه از ساختمان جدید خود در لندن گفت: «بریتانیا خانه آزادی بیان است. از سرگیری پخش برنامه‌های ما از این کشور گواهی بر این است که ما از خبررسانی مستقل و بدون سانسور به مردم ایران چشم‌پوشی نخواهیم کرد»

۲۹ بهمن‌ماه سال گذشته، ایران اینترنشنال پس از تهدیدهای تروریستی مجبور شد پخش تلویزیونی خود را به طور موقت از دفتر لندن به شکل کامل به واشینگتن منتقل کند.

تصمیم به تعطیلی دفتر لندن پس از آن اتخاذ شد که پلیس متروپولیتن لندن در بیانیه‌ای اعلام کرد یک تبعه اتریشی به نام محمدحسین دوتایف به اتهام تلاش برای انجام جرایم مرتبط با عملیات تروریستی علیه ساختمان ایران‌اینترنشنال از سوی پلیس ضد تروریسم بریتانیا بازداشت شده است.

مدیر ایران اینترنشنال در پیام خود به مناسبت از سرگیری فعالیت‌های این شبکه از خبرنگاران و کارکنان به دلیل «‌متعهد و ثابت‌ قدم ماندن در این دوره پرچالش» تشکر کرد. او همچنین از پلیس متروپولیتن لندن و دولت بریتانیا برای حمایت مداوم خود در حفاظت از کارکنان ایران اینترنشنال و فراهم کردن امکان بازگشت امن آنها به دفتر لندن قدردانی کرد.

نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی به ویژه بعد از آغاز خیزش انقلابی در شهریور ماه سال گذشته تهدید‌ها علیه شبکه ایران اینترنشنال را به دلیل انعکاس اعتراض‌های مردمی افزایش دادند.

این تهدید‌ها در طی ماه‌های اخیر مدام ادامه داشته و در تازه‌ترین نمونه‌ از این تهدید‌ها، اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی، این تهدید‌ها را تکرار کرد.

خطیب روز ۲۶ شهریور در یک مصاحبه تلویزیونی گفت حکومت ایران «هرجا و هر زمان تشخیص دهد» علیه این شبکه اقدام خواهد کرد و از اقدام‌های تهاجمی امنیتی دست برنمی‌دارد.

او در مصاحبه تلویزیونی خود گفت «حمایت کشورهای مختلف باعث نخواهد شد که ما از اقدامات تهاجمی امنیتی دست برداریم.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy