Sunday, Oct 22, 2023

صفحه نخست » لغو برنامه کمدین معروف انگلیسی-ایرانی به دلیل تهدید امنیتی

oj.jpgهرگز فکر نمی‌کردم روزی بگویم: برای اجرای برنامه به ایرلند شمالی می‌روم زیرا بسیار امن‌تر است!

کیهان لندن - امید جلیلی کمدین انگلیسی-ایرانی به دلیل نگرانی‌های امنیتی مرتبط با «وضعیت اسرائیل» مجبور شد نمایش کمدى در منطقه Shropshire را لغو کند. اما او به Chortle (نشریه راهنماى برنامه‌هاى کمدى) گفته است که «هرگز ذره‌ای از اجرای نمایش‌هایم در ایرلند در هفته آینده منصرف نخواهم شد.»

امید جلیلی ۵٨ ساله افزوده: «از آنجا که در دوران بحرانى در ایرلند شمالی زندگی می‌کردم، هرگز فکر نمی‌کردم روزی بگویم "من به شمال ایرلند می‌روم زیرا بسیار امن تر است"؛ این هم از این!»

او گفت از اینکه یکی از طرفدارانش در توییتر به او نوشته: «مرد خوب من، مردم "دِرى" از تو مراقبت خواهند کرد.» بسیار خوشنود شده است.

جلیلی در دانشگاه اولستر در شهر کولرین ایرلند شمالى در رشته زبان انگلیسی و تئاتر تحصیل کرده است.

👈مطالب بیشتر در کیهان لندن

او در رسانه‌های اجتماعی گفته: «به دلیل تهدیدها» سه‌شنبه در «دِرى» و چهارشنبه در بلفاست مخفی خواهد شد» و به دنبال آن نمایش‌هایى در دوبلین و گالوی برگزار خواهد کرد.

جلیلی که از پدر و مادر ایرانی در چلسى لندن به دنیا آمده، پست‌های مکرری در مورد این وضعیت منتشر می‌کند و خواستار آتش‌بس در جنگی می‌شود که گروه تروریستی حماس آن را آغاز کرده است. وی درباره جنایات ناشی از نفرت علیه یهودیان و فلسطینیان نیز صحبت می‌کند.

این کمدین سرشناس، منتقد صریح رژیم جمهورى اسلامى است که از تروریست‌های حماس حمایت مى‌کند. به ویژه در جریان اعتراضات اخیر زنان ایران برای آزادی پس از قتل حکومتی مهسا (ژینا) امینی ۲۲ ساله در بازداشت گشت ارشاد اسلامی نیز به حمایت از این جنبش پرداخت.

نخستین موفقیت چشمگیر امید جلیلی اجراى استندآپ کمدى در جشنواره «ادینبرا فرینج» در سال ١٩٩۵ بود. او در کشورهاى مختلف از جمله استرالیا، ایرلند، دانمارک، کانادا، آلمان و آمریکا برنامه اجرا کرده است.

وى ویژه برنامه خود را در شبکه HBO در آمریکا داشت و در ٢٢ قسمت از برنامه «هوپى» با ووپى گلدبرگ هنرپیشه و کمدین مشهور آمریکایی شرکت کرد.

در سال ٢٠٠۵، پس از شرکت در برنامه خیریه Comic Relief در حمایت از قربانیان زلزله اقیانوس هند، برنامه تلویزیونى «تخت گاز» رکورد فروش بیش از ١۶۵٠٠ بلیت در جشنواره ادینبورگ اسکاتلند را شکست.

امید جلیلى از سال ١٩٩٩ تا ٢٠١٨ در ١٧ فیلم سینمایی بازی کرده و در ٨ برنامه تلویزیونى از جمله شو ویژه خود در BBC1 در دو سرى شرکت داشته است.

او این هفته گفت که این مایه شرمساری است که جمهوری اسلامی ایران رئیس مجمع اجتماعی حقوق بشر سازمان ملل در ماه آینده در ژنو است آنهم با توجه به نقشی که رژیم در تأمین مالی حماس و حزب‌الله دارد.

در این میان، پلیس وست مرسیا می‌گوید هیچ تهدیدی در مورد برنامه امید جلیلی در جمعه ٢٠ اکتبر به آنها گزارش نشده است.

امید جلیلى هفته آینده در ایرلند برنامه خواهد داشت. سپس به نیویورک سفر مى کند تا هفتم نوامبر در Gotham Comedy Club به روى صحنه برود. او اول مارس در Cadogan Hall در لندن نیز مشتاقان خود را خوشحال خواهد کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy