Monday, Oct 2, 2023

صفحه نخست » توماج صالحی به اظهارات وکیلش واکنش نشان داد

toomaj.jpgدویچه وله - توماج صالحی، خواننده رپ که در زندان به سر می‌برد با ارسال پیامی از زندان گفته‌های یکی از وکلای خود را تکذیب کرد. او در مورد موکل خود گفته بود که توماج صالحی تا امروز "وضعیت سلامتی پایداری" داشته است.

به گفته توماج صالحی میزان آسیب‌های جسمی ناشی از شکنجه که به او وارد شده، "بسیار بیشتر و وحشیانه‌تر" از آن است که تا کنون منتشر شده است.

این خواننده معترض رپ که در جریان اعتراضات مردمی بازداشت شد و در زندان به سر می‌برد، با انتشار پیامی در شبکه ایکس (توییتر سابق) به اظهارات یکی از وکلایش واکنش نشان داد که پیشتر از "وضعیت سلامت پایدار" موکلش سخن گفته بود.

رزا اعتماد انصاری، یکی از وکلای توماج صالحی، دیروز شنبه ۱ اکتبر (۹ مهر) به "شبکه شرق" از "انتقال او از بند امنیتی به بند عمومی زندان" خبر داده و مدعی شده بود که این خواننده رپ "تا امروز وضعیت سلامت پایداری در زندان داشته است".

این وکیل همچنین گفته بود که عمل جراحی پای توماج صالحی براساس نظر متخصص ارتوپدی، "اورژانسی" نیست و "تشریفات اداری و قضایی" برای انجام این عمل جریان دارد.

یه‌ وان ری، نماینده حزب سوسیال دموکرات آلمان در پارلمان این کشور (بوندس‌تاگ) که کفالت سیاسی توماج صالحی را بر عهده دارد نیز به این مسئله واکنش نشان داده است.

👈مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

او با انتشار پیامی در شبکه ایکس (توییتر سابق) تصریح کرد: «رزا اعتماد انصاری، یکی از وکلای توماج صالحی ظاهرا در مورد موکلش نیک‌اندیش نیست. او در مصاحبه‌ای گفته که توماج صالحی به خاطر دندان‌درد مورد درمان قرار گرفته و وضعیت سلامت او نیز پایدار است. این مسئله به هیچوجه صحت ندارد.»

توماج صالحی هشتم آبان ماه سال گذشته در جریان خیزش مردمی و حنبش "زن، زندگی، آزادی" بازداشت و با اتهاماتی چون "افساد فی‌الارض" مورد محاکمه قرار گرفت. او در دادگاه به شش سال و سه ماه حبس محکوم شد و همچنان در زندان به سر می‌برد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy