Thursday, Oct 5, 2023

صفحه نخست » گزارش های تایید نشده از افتادن یک پرونده محرمانه از دفتر نتانیاهو به دست جمهوری اسلامی

4-5.jpgایندیپندنت فارسی - به گفته یک منبع امنیتی جمهوری اسلامی، این پرونده محرمانه در بر دارنده فهرستی از روزنامه‌نگارانی است که از دفتر ‏نخست‌وزیری اسرائیل پول گرفته‌اند.

شبکه خبری آی‌۲۴ اسرائیل به‌نقل از منابع رسانه‌ای نزدیک به حکومت ایران نوشت مجموعه‌ای از اسناد طبقه‌بندی‌شده دفتر نخست‌وزیری اسرائیل در اختیار مقام‌های جمهوری اسلامی قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش‌، محتوای این اسناد دولتی «ظاهرا» نشان می‌دهد که دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، به شماری از روزنامه‌نگاران اسرائیلی و اروپایی و آمریکایی پول داده است تا اخبار و گزارش‌هایی را پوشش دهند که در راستای هدف‌ها و سیاست‌های دولت اسرائیل است.

به گفته منابع نزدیک به حکومت ایران، این اسناد شامل برخی از تصویرهای خصوصی شخصیت‌های سیاسی اسرائیل نیز می‌شود.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

شبکه خبری آی‌۲۴ اسرائیل در بخش دیگری از این گزارش نوشت که این پرونده محرمانه در بر گیرنده فهرست جامعی از تراکنش‌های مالی و اطلاعات شخصی روزنامه‌نگارانی است که از یک «منبع ناشناس» پول گرفته‌اند.


به گفته منابع وابسته به حکومت ایران، این اطلاعات از طریق جریان اپوزیسیون دولت نتانیاهو افشا شده و در نهایت در اختیار جمهوری اسلامی قرار گرفته است.

بامداد چهارشنبه، شبکه خبری المیادین لبنان به‌نقل از یک مقام امنیتی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد این پرونده محرمانه و تصویرهای خصوصی به‌ دست آمده از طریق یک حافظه الکترونیکی از دفتر نتانیاهو خارج شده و اکنون در اختیار نهادهای امنیتی حکومت ایران است.

بر اساس گفته‌های این مقام امنیتی جمهوری اسلامی، عکس‌های شخصی از برخی از مقام‌های ارشد کنونی یا پیشین اسرائیل، از جمله ایهود باراک و ایهود اولمرت، نخست‌وزیران سابق اسرائیل، نیز در این پرونده محرمانه وجود دارد.

مفاد گزارش روز چهارشنبه المیادین را، که در رسانه‌های داخلی اسرائیل نیز بازتاب گسترده‌ای یافته است، هنوز رسانه‌ها و خبرگزاری‌های بین‌المللی یا منابع رسمی و دولتی تایید یا تکذیب نکرده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy