Wednesday, Oct 4, 2023

صفحه نخست » خانمی که در بیمارستان بجای مادر آرمیتا گراوند صحبت میکند کیست؟

این بخش از فیلم مصاحبه والدین آرمیتا گراوند قابل توجه است فردی که «یکی از بستگان» معرفی شده می‌گوید: «خانواده‌اش فیلم‌ها رو دیدن، چک شده بررسی شده، بعد پخش شده» مادر آرمیتا اما با اعتراض می‌گوید: «ما همه فیلم‌ها رو چک نکردیم» مادرش ابتدای مصاحبه گفته بود «همه فیلم‌ها رو دیدن»

comments.jpg

تداوم «سناریوهای تکراری»؛ تلاش رسانه‌های حکومتی برای کنترل جریان اطلاع‌رسانی درباره آرمیتا گراوند

صدای آمریکا - در حالی که ماجرای آرمیتا گراوند و به کما رفتن این دختر نوجوان «بر اثر برخورد مأموران حجاب‌بان» در مترو تهران به مهمترین خبر رسانه‌های مستقل و فضای مجازی تبدیل شده، مقامات جمهوری اسلامی همچنان از درز هر گونه اطلاعات و اخبار خارج از مجاری حکومتی، در این زمینه جلوگیری می‌کنند.

حذف مصاحبه روزنامه اینترنتی «فراز دیلی» با پدر آرمیتا، تازه‌ترین مورد از برخورد قهری جمهوری اسلامی در زمینه اطلاع‌رسانی مجاری نیمه آزاد داخلی در این زمینه است.

«فراز دیلی» که در ایران فعالیت می‌کند، روز چهارشنبه ۱۲ مهر، به نقل از احمد گراوند، پدر آرمیتا، نوشت: «حقیقتا من اطلاع چندانی از وضعیت آرمیتا ندارم. در بیمارستان نیستم. سر کارم. چند روزی است که از آرمیتا خبری ندارم، من در جریان نیستم. تا جایی که خبر دارم در کما است. فقط همین را می‌دانم.»

ساعاتی بعد این خبر و مصاحبه از وب‌سایت «فراز دیلی» حذف شد و مازیار خسروی سردبیر این رسانه در حساب کاربری خود در «ایکس» نوشت:«متاسفانه در خبری که امروز در فراز دیلی از پدر آرمیتا گراوند منتشر شد، اشتباه بزرگی رخ داد و منجر به اطلاع‌رسانی غلط شد. این خبر تکذیب و حذف شد.ضمن تاکید براینکه همه مسئولیت برعهده من است به عنوان سردبیر، از همه خوانندگان پوزش می‌خواهم.»

مازیار خسروی سردبیر فراز اما از ارائه توضیحات بیشتر خودداری کرد و درباره «اشتباه بزرگ رخ داده» نیز توضیحی نداد.

از سوی دیگر مسعود کاظمی، روزنامه‌نگار با تجزیه و تحلیل فیلم‌های منتشر شده از سوی رسانه‌های وابسته به جمهوری اسلامی که ادعا می‌شود مربوط به آرمیتا گرایی و زمان پیشامد حادثه برای اوست در حساب کاربری خود در «ایکس» نوشت:« جمهوری اسلامی مثلا فیلم‌های مترو را منتشر کرد، از ۶:۵۲:۴۰ به ۶:۵۴:۲۰ می‌پرد، یعنی ۱۰۰ ثانیه را سانسور می‌کند. از ۶:۵۴:۵۰ در سوپرمارکت به ۶:۵۷:۳۱ می‌پرد. یعنی باز هم حدود ۱۵۰ ثانیه را نداریم و مجدد از ۶:۵۸:۱۵ به ۶:۵۹:۴۰ می‌پرد و باز هم ۸۵ ثانیه را نداریم.»

او در ادامه افزود: «تازه همه این‌ها که نوشتم، در صورتی است که دختر حاضر در فیلم همان آرمیتا گراوند و فیلم‌ها متعلق به همان روز حادثه باشد. از آخوند و سپاهی و بازجو خبرنگار، هیچ شیادی و پدرسوختگی بعید نیست.»

کانال شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران هم در خبری اختصاصی‌ نوشت: «امروز رییس حراست وزارت آموزش و پرورش با حضور در محل مدرسه محل تحصیل آرمیتا گراوند با تهدید معلمان این دانش‌آموز ، تاکید کرده است که انتشار هرگونه خبر یا حتی عکسی از آرمیتا از طریق صفحات مجازی، جریمه سنگینی خواهد داشت و خاطی، مستقیم اخراج خواهد شد.

این کانال همچنین افزود: «بر اساس اخبار منابع موثق ، دیروز هم رئیس حراست اداره کل آموزش و پرورش تهران ، با حضور در مدرسه این دانش آموز علاوه بر تهدید معلمان، همکلاسی‌های آرمیتا را نیز از هر‌گونه خبر‌رسانی درباره وضعیت این دانش آموز برحذر داشته است.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy