Sunday, Oct 8, 2023

صفحه نخست » واکنش اولاف شولتس به جشن و پایکوبی در آلمان

8-9.jpgدویچه وله - اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، جشن و شادی افرادی در آلمان به مناسبت حملات حماس به اسرائیل را محکوم کرد. او روز یکشنبه ۸ اکتبر (۱۶ مهرماه) در بیانیه‌ای نوشت: «ما نمی‌توانیم بپذیریم که اینجا در خیابان‌های ما، حملات شنیع به اسرائیل جشن گرفته شود.»

صدراعظم آلمان افزود: «مرگ این همه انسان نمی‌تواند مایه خشنودی کسی باشد.»

اولاف شولتس اعلام کرد که حفاظت از نهادهای یهودی و اسرائیلی در آلمان تقویت خواهد شد.
پرچم‌های اسرائیل در مقابل ساختمان دفتر صدراعظم آلمان، کاخ بلوو، مقر ریاست‌جمهوری آلمان و در برابر پارلمان بوندستاگ به نشانه همبستگی به اهتزاز درآمده‌اند.

شولتس حملات گروه اسلام‌گرا و تروریستی فلسطینی حماس را به شدت محکوم کرد و به اسرائیل در رابطه با حمایت آلمان از این کشور اطمینان خاطر داد. صدراعظم آلمان گفت: «امنیت اسرائیل خط قرمز آلمان است و ما مطابق آن عمل خواهیم کرد.»

👈مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

او گفت با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل تلفنی گفت‌وگو کرده است و همچنین درباره میانجیگری احتمالی با رئیس‌جمهوری مصر تماس خواهد گرفت.

شولتس تاکید کرد که قتل بی‌رویه زنان، کودکان و مردان "وحشیانه، انزجاربرانگیز است و با هیچ چیز، مطلقاً هیچ چیز، قابل توجیه نیست".


او افزود، اکنون باید تمام امکانات خود را به کار برد تا اطمینان حاصل شود که این "آتش‌سوزی با پیامدهایی غیرقابل محاسبه به کل منطقه" سرایت نکند. او گفت: «ما در این وضعیت به همه، نسبت به دامن زدن و تداوم ترور هشدار می‌دهیم.»

صدراعظم آلمان امروز یکشنبه با جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا، امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه و ریشی سوناک نخست‌وزیر بریتانیا گفت‌وگوی طولانی‌تری خواهد داشت.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy