Tuesday, Oct 10, 2023

صفحه نخست » حمایت محمد خاتمی و حسن خمینی از حمله حماس

10-6.jpgمنوتو - محمد خاتمی، رئیس جمهور اسبق جمهوری اسلامی و حسن خمینی، نوه روح‌الله خمینی در پیام‌هایی جداگانه از حمله تروریستی حماس به اسرائیل حمایت کردند. محمد خاتمی در این باره گفت: «این حمله دستاورد بزرگی برای مردم فلسطین است.» حسن خمینی با «کار بسیار بزرگ» خواندن حمله حماس به اسرائیل گفت: «مظلومیت مدافعانه فلسطینی‌ها به مظلومیت مهاجمانه تبدیل شد و یک مظلوم توانسته روی پای خودش بایستد، این شادی‌آور است.»

نظر محمد خاتمی درباره حمله حماس به اسراییل

رادیو فردا - رئیس‌جمهور پیشین ایران حمله حماس به اسرائیل را «دستاورد بزرگی» برای «مردم فلسطین» خواند که به ادعای او توانستند «قدرت اشغالگر را غافلگیر کنند و توازن قوا را در منطقه بهم بزنند».

🔸محمد خاتمی در یک سخنرانی در جمع مشاورانش که متن آن روز سه‌شنبه منتشر شد، مانند رهبر جمهوری اسلامی این حمله را متعلق به «مردم فلسطین» دانست و افزود اسرائیل می‌کوشد این «دستاورد» را «به بعضی قدرت‌ها و کشورها» منتسب کند که به گفته او «اشتباه» است.

🔸علی خامنه‌ای روز سه‌شنبه گفت که برخی افراد در حکومت اسرائیل، «ایران اسلامی را پشت این حرکت معرفی می‌کنند» و افزود آن‌ها در این مورد «اشتباه می‌کنند، ما البته از فلسطین و مبارزات دفاع می‌کنیم... اما آن‌هایی که می‌گویند کار فلسطینی‌ها ناشی از غیرفلسطینی‌ها است... محاسبه غلط می‌کنند».

🔸آقای خاتمی در سخنرانی خود همچنین بر «تروریستی» نبودن گروه حماس تأکید کرد و گفت: «بعضى از قدرت‌ها فلسطینى‌ها را تروریست مى‌دانند در حالی که حتی طبق نظر همین سازمان ملل مقاومت در برابر تجاوز و ظلم تروریسم نیست».

🔸بسیاری از کشورهای اروپایی، ایالات متحده آمریکا و اسرائیل گروه حماس را «تروریستی» می‌دانند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy