Sunday, Oct 15, 2023

صفحه نخست » رادیو گیلان: قتل داریوش مهرجویی؛ پیامی از طرف یک ‌جریان فاسد امنیتی؟

ghatl.jpgرادیو گیلان - قتل داریوش مهرجویی، اگر آنطور که برخی منابع خبری اعلام کرده‌اند با بریدن سر همراه بوده باشد، قطعا نه یک سوءقصد تبعه خارجی با هدف سرقت، بلکه یک پیام از طرف یک ‌جریان فاسد امنیتی برای مخاطبانی خاص است.

نکته بسیار مهم که در همین ابتدا، پشت هیاهوی رسانه‌ای پنهان نگه داشته می‌شود این است که پست اینستاگرامی مرحومه خانم محمدی‌فر (همسر داریوش مهرجویی) در مورد تهدید یک تبعه افغان که در صفحه خصوصی این خانم منتشر شده بود، نه مربوط به چند روز پیش که متعلق به 9ماه پیش است و مهم‌تر اینکه یک اکانت توییتری (با نام روزنامه اینترنتی فراز)، چند ساعت قبل از انتشار خبر قتل، این پست اینستاگرامی خانم محمدی‌فر را به عنوان پست تازه این خانم و با عنوان تهدید مهاجرین افغان علیه همسر مهرجویی منتشر می‌کند.

«اینجا» و همین پست، دست‌آویز دنباله‌های رسانه‌ای در تهران و لندن برای موج‌سازی روی خط مهاجرین افغان می‌شود.

این در شرایطی است که صفحه اینستاگرامی خانم محمدی‌فر، پرایوت است و معلوم نیست که این پست هنوز در صفحه اینستاگرام ایشان وجود داشته یا آن اکانت توییتری با اسکرین شات قدیمی این پست را برای استفاده رسانه‌ها بعد از قتل منتشر کرده است و نکته بسیار مهم دیگر تفاوت متن این پست در رسانه‌های مختلف است

مثلا متن نقل قول (نه نقل به مضمون) صدای آمریکا در چند بخش با متن اسکرین شات تفاوت دارد گویا یک نفر چند بار یک محتوا را برای چند رسانه مختلف نوشته است.

اما این اکانت توییتری که چند ساعت قبل از خبر قتل (ساعت‌ها را می‌توانید به راحتی سرچ کنید و‌ تطابق دهید) این پست چند ماه پیش را به عنوان پست تازه منتشر کرد، چه خط و ربطی دارد و مربوط به کدام جریان است؟

***

در همین زمینه:

پایان باورنکردنی و هولناک داریوش مهرجویی و همسر جوانش در ویلای کرج

***

اگر به چند پست اخیر این اکانت توییتری نگاه کنید دقیقا همان خط آشنای اصلاح‌طلب امنیتی اپوزوسیون نما را می‌بینید. (که آخرین دستور کارشان تمرکز روی سکوت احمدی‌نژاد در مورد وقایع غزه است.)

تحلیل من این است که قتل داریوش مهرجویی برای ترساندن سلبریتی‌هایی است که از ریل اصلاح‌طلبان امنیتی فاسد فاصله گرفته‌اند.

ریل مذکور همان ریلی است که امثال پرستویی و دایی و فردوسی‌پور افراد شاخص آن هستند.

مهرجویی مدتها بود که از این ریل فاصله گرفته بود و تمکین نمی‌کرد و بخاطر کسوت و احترام‌اش بین اهالی سینما، امکان تخریب رسانه‌ایش وجود نداشت، اما نافرمانی او به موج نافرمانی سلبریتی‌ها از یک پروتکول رسانه‌ای مشخص و حتی پیوستن آنها به جریان نوپای رقیب دامن می‌زد.

خبر بریدن سرش، ناخودآگاه خیلی‌ها را رام و فرمانبردار می‌کند.

بحث مهاجران افغان هم یک بحث ایذایی و سرکاری است.

***

نظرات طرح شده در این یادداشت، الزاماً بازتاب دیدگاه خبرنامه گویا نیست. خبرنامه گویا از صحت یا سقم این نوشته اطلاعی ندارد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy