Sunday, Oct 15, 2023

صفحه نخست » اول مهرجویی را کشته‌اند بعد همسرش را

mrdr.jpgایران وایر - به‌دنبال انتشار خبر قتل «داریوش مهرجویی»، کارگردان نام‌آشنای سینمای ایران همراه با همسرش «وحیده محمدی‌فر» در تاریخ شنبه ۲۲مهر۱۴۰۲، شورای عالی تهیه‌کنندگان و کانون کارگردانان سینمای ایران بیانیه‌ای صادر کرده و با تایید بر اینکه کشف حقیقت در مورد این قتل «در کمترین زمان ممکن حق مردم است» نوشتند: «این در کدام تعریف امنیت می‌گنجد که پیرمردی هشتاد و چندساله و همسرش در امن‌ترین مکان شان، در خانه‌شان، این‌گونه سلاخی شوند؟»

خبرگزاری «تسنیم»، شامگاه ۲۲مهر۱۴۰۲، از کشف جسد داریوش مهرجویی، و همسرش در ویلای شخصی آن‌ها در کرج خبر داد.

برخی خبرگزاری‌ها ازجمله رسانه اینترنتی «فراز دیلی»، این رویداد را به «اتباع بیگانه» ربط داده و بحث «مهاجران افغان» را پیش کشیدند.

در همین زمینه، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز اعلام کرد که نقش اتباع غیرایرانی در قتل داریوش مهرجویی و همسرش «مشخص نیست و این ادعا تایید نشده است».

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

در بیانیه مشترک کارگردانان درباره قتل داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر، از پلیس امنیت خواسته شده باتوجه به دوربین‌های نصب‌شده در محل زندگی این کارگردان سینما و حفاظت بیرونی ساختمان، «در ساعات آینده و برای جلوگیری از بروز هرگونه شایعات، هرچه زودتر ابعاد این فاجعه بزرگ را روشن کنند».

«شاهد حلاج»، خبرنگار سایت جنایی از محل حادثه گزارشی میدانی تهیه کرده و نوشته است که ابتدا داریوش مهرجویی به قتل رسیده و سپس عاملان قتل با همسر وی درگیر شده و او را به قتل رساند‌ه‌اند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: «وضعیت اجساد نشان می داد ابتدا داریوش مهرجویی به قتل رسیده است. عاملان قتل با چوب که به‌نظر می رسد مربوط به درخت آلبالو است به سر او کوبیده شده، لکه‌های خون روی این چوب دیده شده است. بعد از اینکه داریوش مهرجویی گیج شده، شاهرگ او را قطع کرده و جسدش را مقابل آشپزخانه رها کرده اند. جسد همسرش وحیده محمدی‌فر در یکی از اتاق خواب‌ها پیدا شده است. گلوی او هم بریده شده* اما آثار برجای مانده روی بدن این زن نشان می دهد او با عاملان قتل درگیر شده و شکستگی‌هایی نیز روی دست و پای او وجود داشته است. احتمال داده می شود او با صدای درگیری که عاملان قتل با شوهرش داشته‌اند هوشیار شده و حالت تدافعی به خود گرفته است».

این خبرنگار همچنین به نقل از اهالی محل نوشته است شهرک محل زندگی آقای مهرجویی محافظت می‌شود و نگهبان دارد، اما به‌نظر می رسد عاملان قتل از زمین بایر پشت ویلا به آن وارد شده اند.

روز یک‌شنبه ۲۳مهر۱۴۰۲، «سعید منتظرالمهدی»، سخنگو فراجا اعلام کرد «پلیس، عاملین قتل داریوش مهرجویی و همسرش را به‌زودی دستگیر و به دستگاه عدالت خواهد سپرد.»

این مقام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی درباره چگونگی این پیش‌بینی توضیحی نداد، اما عنوان کرد که «اقدامات فنی همان ساعات اولیه انجام شد و کارآگاهان در محل حاضر شدند و در حال بررسی سناریوهای محتمل هستند».

دقایقی بعد از این اظهارنظر، سایت «مشرق نیوز» نوشت که «تاکنون چهار مظنون در ارتباط با پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش، وحیده محمدی‌فر، بازداشت شده‌اند و هیچ‌یک از این افراد اتباع خارجی نبوده‌اند».

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز روز یکشنبه با انتشار پیامی تأکید کرد که ابعاد قتل داریوش مهرجویی را «با جدیت مطالبه و پیگیری می‌کند».

رییس کل دادگستری استان البرز هم‌زمان با اشاره به تلاش برای یافتن قاتل داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر گفت که «مونا مهرجویی»، دختر هر دو مقتول، حدود ساعت ۲۲:۲۵ به منزل خانوادگی‌شان رسیده و «مشاهده می‌کند که پدر و مادرش با ضربات چاقو یا جسم برنده به نواحی گردن به قتل رسیده‌اند».

«حسین فاضلی هریکندی» در این زمینه به خبرگزاری «ایسنا« گفت که قتل این دو هنرمند در ویلای شخصی در زیبادشت فردیس رخ داده است.

وحیده محمدی‌فر، نویسنده و همسر داریوش مهرجویی، فیلم‌ساز سرشناس ایرانی، ۱۵‌مهر امسال در حساب شخصی خود در اینستاگرام از ورود یک نفر به خانه‌شان و «ماجرای هولناک تهدید شدن توسط شخصی با چاقو» خبر داده بود.

او در گفت‌وگو با روزنامه «اعتماد» گفته بود که در چند وقت اخیر مورد دستبرد هم قرار گرفته‌اند و از جمله گوشی و لپتاپ از منزل‌شان سرقت شده و «دو سنتور با اسم و عکس‌های "بهرام رادان" و داریوش مهرجویی از آن‌ها به سرقت رفته است».

داریوش مهرجویی متولد سال ۱۳۱۸ و از کارگردان‌های موج نوی سینمای ایران است که فیلم‌های مطرحی همچون «هامون، دایره مینا، گاو، اجاره‌نشین‌ها، سارا، پری، لیلا، مهمان مامان و سنتوری» را ساخته است و آخرین فیلم خود «لامینور» را نیز در سال ۹۸ ساخته بود.

قتل داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر، درحالی شامگاه شنبه رخداد، که پیکر بی‌جان «کیومرث پوراحمد»، یکی دیگر کارگردانان سرشناس ایرانی نیز ۱۶فروردین در یک ویلا در نزدیکی بندر انزلی پیدا شد.

رسانه‌های ایران در ساعت‌های اولیه علت درگذشت کیومرث پوراحمد را «ایست قلبی» عنوان کردند، اما در ادامه عنوان شد که او با «خودکشی» به زندگی خود پایان داده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy