Tuesday, Oct 17, 2023

صفحه نخست » مرد مسلمان افراطی مظنون به کشتن دو سوئدی با شلیک پلیس کشته شد

terrorbanner3.jpgگزارش تکمیلی:

- عبدالسلام، مظنون اصلی این حمله، یک تونسی ۴۵ ساله بود که در بروکسل زندگی می‌کرد. او در نوامبر ۲۰۱۹، حدود چهار سال پیش، درخواست پناهندگی داده بود اما کمتر از یک سال بعد از مقام‌های رسیدگی به پرونده‌های پناهندگی پاسخ منفی دریافت کرد.

- وزیر دادگستری بلژیک اعلام کرد که او برای پلیس، به دلیل قاچاق انسان، اقامت غیرقانونی و به خطر انداختن امنیت کشور شناخته شده بود

رادیو فردا - رسانه‌ها در بلژیک روز سه‌شنبه از مرگ مظنون حمله شامگاه گذشته در بروکسل که در جریان آن دو سوئدی کشته شدند، خبر دادند. این در حالی است که رهبران اتحادیه اروپا نسبت به افزایش تنش در کشورهایشان پس از آغاز جنگ حماس و اسرائیل نگرانند.

دفتر دادستانی فدرال بلژیک روز سه‌شنبه، ۲۵ مهرماه، اعلام کرد که مظنون حمله بروکسل که رسانه‌های بلژیکی نام او را «عبدالسلام ل.» اعلام کرده‌اند، هدف گلوله پلیس بلژیک قرار گرفت.

عملیات گسترده پلیس بلژیک روز سه‌شنبه در یکی از میدان‌های محله اسکاربک بروکسل که به «قفس خرس‌ها» معروف است، صورت گرفت.

در جریان این عملیات مظنون حمله شامگاه دوشنبه در بروکسل مورد اصابت گلوله پلیس قرار گرفت و به گفته مقام‌های بلژیکی «خنثی» شد.

روزنامه لوسوار چاپ بلژیک نوشت پس از انتقال این مظنون به بیمارستان و تلاش برای احیایش، او سرانجام ساعت ۹.۳۸ دقیقه صبح به وقت محلی در بیمارستان جان باخت.

بر اساس گزارش این روزنامه، پلیس برای انجام عملیات دستگیری او کل منطقه مورد عملیات را تخلیه و محاصره کرده بود.

وزیر کشور بلژیک اعلام کرد که سلاح خودکاری که در حمله شامگاه گذشته در بروکسل مورد استقاده قرار گرفته بود، در جریان عملیات روز سه‌شنبه از محل اختفای مظنون پیدا شد.

گزارش اولیه:

شناسایی عامل حمله تروریستی در بروکسل

عامل حمله با انتشار ویدیویی اعلام ‌کرد «به‌ نام اسلام»، از شهروندان اروپایی و به‌ویژه سوئدی‌ها انتقام گرفته است

پلیس بروکسل از شهروندان در مرکز شهر خواسته است که در خانه بمانند، چرا که این فرد مسلح گریخته‌ و پلیس هنوز موفق به بازداشت او نشده است.

terrorist.jpgاین ویدئو متعلق به عامل حمله تروریستی بلژیک می‌باشد که پیش از حمله خونبار در بروکسل از خود ضبط و در فضای مجازی منتشر کرده است

***

ویدئو دوم:

***



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy