Wednesday, Oct 18, 2023

صفحه نخست » امتناع جمهوری اسلامی از پاسخ به سوال اعضای کمیته سیاسی مدنی سازمان ملل در مورد نقض حقوق جامعه ال‌جی‌بی‌تی+ در ایران

ir.jpgسایت شش رنگ ـ در ۹ تا ۱۰ اکتبر ۲۰۲۳، کمیته حقوق بشر سازمان ملل متحد (CCPR) برای بررسی پایبندی جمهوری اسلامی ایران به تعهداتش تحت میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی (ICCPR) گرد هم آمد. شش‌رنگ از قبل گزارش مفصلی را به کمیته بر اساس یافته‌های خود مبنی بر اینکه معترضان ال‌جی‌بی‌تی+ در اعتراضات ۱۴۰۱ در ایران مورد آزار و اذیت جنسیتی قرار گرفته‌اند، ارسال کرد. گزارش ''جنگ علیه جسم و جان'' روایت جامعه کوییر از خشونت و سرکوب مضاعف به خاطر بیان جنسیتی، گرایش جنسی و هویت جنسیتی‌شان است.

تعدادی از اعضای کمیته از اطلاعات ارائه شده در گزارش شش‌رنگ برای طرح سوالاتی در مورد رفتار تبعیض آمیز جمهوری اسلامی با افراد ال‌جی‌بی‌تی+ استفاده کردند، برخلاف ادعای رسمی جمهوری اسلامی که «گرایش جنسی یک موضوع شخصی است و دولت حق ورود ندارد همچنین قانون اجازه نقض حریم خصوصی در این حوزه را ندارد.» (منبع: بند ۱۷۹ گزارش دولت).

هیئت بزرگ ۳۰ نفره جمهوری اسلامی اعلام کرد که از اظهار نظر در مورد سؤالات اعضای کمیته در مورد عدم انطباق جمهوری اسلامی، در قانون و عمل، با تعهداتش بر اساس میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی برای ایجاد فضای امن و آزاد برای افراد ال‌جی‌بی‌تی+ خودداری می کند.

ایران که در سال ۱۹۷۵ به عضویت کمیته میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی درآمد، علی رغم شواهد فراوانی که ارائه شده بود، تمامی گزارش‌های مربوط به نقض حقوق بشر توسط اعضای کمیته را رد کرد. کمیته تا اوایل نوامبر توصیه‌های خود را به جمهوری اسلامی ایران منتشر خواهد کرد. بر این اساس انتظار می‌رود درخواست‌هایی جدی از مقامات جمهوری اسلامی برای احترام به حقوق بشر، از جمله حقوق افراد ال‌جی‌بی‌تی+ طرح شود.احتمال قوی وجود دارد که توصیه برای جرم‌زدایی از روابط افراد همجنس و پایان دادن به نفرت پراکنی‌ علیه افراد ال جی‌بی‌تی‌+ نیز مطرح گردد.

زهره الهیان خواننده‌ این بخش از جوابیه جمهوری اسلامی، بر اساس داده‌های پایگاه «چهره جنایت»به دلیل حمایت از کشتار، بازداشت و شکنجه مردم در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ از ناقضین حقوق بشر شمرده می‌شود. این خود وقاحت جمهوری اسلامی را در دروغ گفتن و تحریف واقعیت نشان می‌دهد.

لینک ویدئو:

https://youtu.be/IqG4felUexs



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy