Wednesday, Oct 25, 2023

صفحه نخست » اردوغان عملکرد اسرائیل را «تروریستی» و نیروهای حماس را «مجاهد» خواند

erdogan.jpgرادیو بین المللی فرانسه - رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه امروز چهارشنبه ۳ میزان/۲۵ اکتبر در واکنشی تند به تداوم حملات ارتش اسرائیل به غزه، برخلاف کشورهای غربی، اسرائیل را «اشغالگر» و شبه‌نظامیان حماس را «مجاهد» خواند. اردوغان همچنان در اعتراض به کشتار غیرنظامیان در غزه، گفت که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل از نیت‌نیک ترکیه «سواستفاده» کرده و اعلام نمود که سفر خود به تل‌آویو را لغو کرده است.

رجب طیب اردوغان که امروز در نشست گروه حزبی خود در پارلمان ترکیه در آنکارا سخنرانی می‌کرد، سخنان تندی به آدرس اسرائیل حواله کرد و کشورهایی که از حملات پسین اسرائيل بر غزه پشتیبانی کردند را به شعله‌ورتر کردن جنگ جاری متهم نمود.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

اردوغان در سخنرانی خود، پاسخ ارتش اسرائیل به «حمله تروریستی» ۷ اکتبر حماس را که دستکم ۱۴۰۰ کشته شامل غیرنظامیان درپی داشته است، «ارتکاب جنایت علیه بشریت» خواند و گفت که عملکرد اسرائيل همانند یک «سازمان تروریستی» است تا یک کشور.

برخلاف خیلی از کشورها ازجمله آمریکا و کشورهای غربی که اقدامات اخیر اسرائیل را «دفاع از خود» و حمله حماس را «تروریستی» می‌‌خوانند، اردوغان اما خلاف آن باور دارد.

اردوغان، شبه‌نظامیان حماس را وطن‌دوست و «مجاهد» می‌خواند که به باور او، در برابر «اشغال» سرزمین‌های خود از سوی اسرائیل، درحالت دفاع هستند.

رئیس جمهوری ترکیه با اشاره به کشته شدن غیرنظامیان و کودکان در غزه، می‌گوید که اسرائیل با ذهنیتی کنونی و باوجود داشتن حمایت آمریکا، چیزی به دست نخواهد آورد.

در کنار ایران که به عنوان یکی از کشورهای منطقه‌ای، همواره واکنش‌های تندی در برابر اسرائیل داشته، اینک ترکیه، یکی از بازیگران کلیدی در خاورمیانه و از اعضای ناتو نیز موضع بی‌پرده و محکمی دربرابر اسرائیل از خود نشان داده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy