Wednesday, Oct 25, 2023

صفحه نخست » پاسخ سازمان «نه به يهود ستيزي» به سخنان دکتر فرهنگ هلاکويي

holakooyee.jpgخبرگزاری ایرانشهر - در روز جمعه 20 اکتبر نامه ای از سوی سازمان «نه به یهودستیزی» به دفتر خبرگزاری ایرانشهر رسید که پاسخ این سازمان به سخنان دکتر هلاکویی در برنامه «رازها و نیازها» در خصوص رفتار و اعمال حماس و اسرائیل بود که از رادیو همراه پخش شد.

دکتر فرهنگ هلاکويي، مدير مسئول راديو همراه در سخناني در پاسخ به يکي از شنوندگانی که از کاروليناي شمالي با برنامه «رازها و نيازها » تماس گرفته بود، گفت که يک دوست فلسطيني دارد که از اتفاقاتي که در غزه مي افتد، بسيار غمگين است و هر روز گريه مي کند و چرا رسانه هاي آمريکايي، رفتار و خشونت حماس را منعکس مي کنند ولي در مقابل اعمال اسرائيلي ها را به همان اندازه منعکس نمي کنند.

دکتر هلاکویی در پاسخ به این شنونده اظهار داشت: « ... توانايي و کنترلي که يهوديان در سراسر جهان به وسايل ارتباط جمعي دارند اي بسا خيلي خيلي بيشتر و تا چند برابر مسلمانان يا فلسطينيان در سراسر جهان است. بنابراين مطلبي که دوست شما بيان کردند يک واقعيت است که مراکز اصلي خبرگزاري و پيام رساني در سراسر جهان بيشتر در اختيار يهوديان است تا غير يهوديان، بنابراين اين حرفي که ايشان دارد مي زند از نظر انعکاس اين جا يک را دو کنند آن جا، ده را يک کنند درست است. اگر شما الان بسياري از کشورهاي عربي حتي برنامه های ایران را ببينيد ،آن جا نسبت درست عکس است يعني آن موقع ده برابر مظلوميت و يا توانايي هاي فلسطينيان را مطرح مي کنند، يک دهم و یا شاید يک صدم مسئله يهوديان را. بنابراين اين يک واقعيت است. حرفي که دوست شما مي زنند درست است. شما در کجا زندگي مي کنيد در آمريکا ، در آمريکايي زندگي مي کنيد که درست است، درصد يهوديان تقريبا نزديک به مسلمانان است، اما توانايي ، قدرت و مالکيت و کنترل شان اصلا قابل مقايسه با مسلمانان نيست. بنابراين در جهت گزارش حرفي که مي زنند درست است.
اين هم که الان شما مي فرمائيد، اطلاعات مربوط به اسرائيل را چون هنوز فرصتي براي ارزيابي نشده دولت اسرائيل مي دهد. اما اطلاعات مربوط به غزه را چون من خودم هم شنيدم مسئولين سازمان ملل هستند که فرض کنيم که 4 تا عضوشان هم همين امروز و يا ديروز کشته شده اند مي دهند حرفتون هم درسته در مقابل 1200-1300 نفري که در اسرائيل کشته شدند آمار غزه حتما دو يا سه برابر آن هست. يعني دو هزار - سه هزار مي تواند باشد با توجه به چيزي که من و شما داريم مي گوييم بنابراين اين تيکه از حرف هم درسته اين که ايشان بيان کنند که بيشتر تلويزيون هاي آمريکايي اسرائيل را نشان مي دهند و آسيبهاي آنها و داستانهاي آنها را در مقام مقايسه با آسيب هاي نوار غزه هم حرف درستي است عزيز يعني اين حرفي که او مي زند درست است همچنان بحث و گفتگو در باره ي درست و غلط بودن و خوب و بد بودن در زمينه البته من از شما خواهش کردم که لطف کنيد يک مورد[ را مطرح کنيد ] ولي در اين جا اگر آن چه که شما ميفرماييد و آن چه که به نظر من مي رسد که من هيچ کاره ام ولي به همين اندازه اي که مي بينم آن چه که دوست شما دارد بيان مي کند به مقدار زيادي در اين چارچوب به واقعيت نزديکتر است...»

سازمان نه به يهود ستيزي طی نامه ای براي روشن کردن شنوندگان راديو همراه و هم چنين رد کردن آن چه دکتر هلاکويي اظهار داشته اند، اطلاعات زير را از دو منبع مختلف به آگاهي مي رساند.
منبع نخست: کوتاه شده از مقاله ** Alleged Jewish ‹Control› of the American Motion Picture Industry
اين ادعا که يهوديان، هاليوود، رسانه ها، بانک ها و امور مالي را در ميان چيزهاي ديگر کنترل مي کنند، اقدامي است يهود ستيزانه که قدمت آن به سال 1920 بر مي گردد. آن کمپين ضد يهودي توسط نشريه اي با عنوان Dearborn Independent و با پشتيباني هنري فورد پدر (صنعتگر و پدر اتومبيل سازي) برقرار شد. اين کمپين خود بر اساس کتاب متقلبانه پروتکلهاي دانشوران صهيون پيش از آغاز قرن بيستم توسط روسيه تزاري تدوين و تهيه شده بود.
با رشد صنعت فيلم سازي در آمريکا، فيلم هايي براي جلب بيشتر رضايت مخاطبان وارد بازار شد. به طوري که بسياري از شرکت هاي توليد کننده بزرگ آمريکايي از جمله شرکت يونيورسال، کيستون، ريلاينس، کمپاني ميوچال و جنرال فيلم، محصولاتي توليد مي کردند که يهوديان را به عنوان افرادي «جنايتکار، رباخوار، خسيس و فريبکار» به تصوير مي کشيدند. تا اينکه از سوي اتحاديه ضد افترا از برخي از تهيه کنندگان فيلمها شکايت شد و اين شکايت ها بر سر زبان ها افتاد و سرانجام کارل لمل، مدير يونيورسال اعلام کرد که اين شرکت ديگر فيلم هايي را که يهوديان را مورد تمسخر و تحقير قرار دهد، توليد نخواهد کرد.
همچنين در اواخر سال 1921، نشريه ديربورن اينديپندنت نوشت: « فيلم هاي آمريکايي و کانادايي از نظر مالي و اخلاقي تحت کنترل يهوديان قرار دارند.» اين نشريه تاکيد کرد که «تجارت فيلم هاي آمريکايي تحت نفوذ يهوديان مي باشند و مردم آمريکا همانگونه که در مقابل اظهارات اغراق آميز يهوديان ناتوان هستند، در صنعت سينما نيز ناتوانند.»
اين تئوري توطئه همچنان تا به امروز ادامه دارد. به طوري که يهود ستيزان ادعا مي کنند، هاليوود تحت کنترل يهوديان است. براي نمونه مقاله اي ضد يهودي تحت عنوان « يهود بين الملل: مهمترين مشکل جهان « که نشريه ديربورن اينديپندنت توسط نهادهاي ضد يهودي انتشارات ليبرتي بل منتشر شده است.
حتي يک مجله معتبر بريتانيايي در سال 1994 ادعا کرد که صنعت هاليوود را يک يهودي کنترل مي کند. اين مقاله در The Spectator توسط ويليام کش، خبرنگار هاليوود براي روزنامه محافظهکار انگليسي ديلي تلگراف نوشته شده بود که ادعا مي کرد که يهوديان «فرهنگ محافظه کارانه اي» را در هاليوود ايجاد کرده اند که از استخدام غير يهوديان جلوگيري مي کند. ( لازم به يادآوري است آقاي بهروز وثوقي نيز در کتاب خاطرات خود شبکه يهوديان را مسئول ندادن نقش هنرپيشگي به او در سالهاي اوليه مهاجرت به آمريکا قلمداد کرده است وليکن سندي ارائه نداده است).
اتحاديه ضد افترا خشم خود نسبت به اين مقاله را ابراز کرد و گفت که اين مقاله توطئه ديرينه کنترل يهوديان را دوباره زنده کرد و يادآورد تبليغات کلاسيک ضد يهودي در صد سال گذشته است. آبراهام اچ. فاکسمن، مدير ملي ADL، اظهار داشت: « يهودياني که وارد صنعت سينما مي شوند، نماينده گروه مذهبي خاصي نيستند بلکه هنرمنداني هستند مانند ديگر افراد که روياي آمريکايي را دنبال مي کنند.
منبع دوم :
?Are We Sure Jews Control the Media
منشأ اين باور که «يهوديان رسانه ها را کنترل مي کنند » کجاست؟
شايد شما اين باور و ايده را از افرادي مانند «اليور استون» شنيده باشيد، کارگردان فريبکاري که ميگويد يک يهودي مانع از ساخت فيلم او شده است. فيلمي که تاييدي بر عملکرد آدولف هيتلر است. (هيتلري که استون را «بزغاله» ناميده است)
و يا شايد از گفته هاي طنزآميز و شعرهاي رپ «کانيه وست » شنيده باشيد! اين خواننده رپ در درازاي سالها در سخنانش يهوديان را متهم کرده است به اينکه «مالک صداي سياه» هستند و از پشت صحنه بر رسانه هاي آمريکا تسلط دارند.
و يا شايد شما اين گونه نظرات را از «کاميونيتي و جامعه حقوق بشر» دانشگاه نورث وسترن شنيده باشيد، که در پست اخير اينستاگرامي خود نوشته است، هرگونه همدردي با يهوديان کشته شده تحت پوشش خبري «تبليغات و پروپاگانداي صهيونيست» مي باشد.
اگر در چند روز گذشته بيننده و يا شنونده رسانه هاي آمريکايي بوده باشيد، حتما شنيده ايد که شبکه MSNBC به ويژه از زماني که تروريست ها بامداد شنبه حمله کردند، در چندين نوبت سخنان حماس را در امواج راديويي خود اطلاع رساني کرد.
مجري اين برنامه علي ولشي، که از شبکه دولتي قطر به شبکه الجزيره آمده است، بارها روي آنتن دروغ گفت که مردم غزه نميتوانند مناطق پرجمعيت اسرائيل را ترک کنند. مهدي حسن، که او نيز از الجزيره به اماسانبيسي پيوسته و زماني از غير مسلمانان با واژه هايي چون «گاو»، «حيوان» و «افراد احمق» ياد مي کرد، همين ادعا را تکرار کرد. ايمن محي الدين، مفسر MSNBC که براي الجزيره نيز کار مي کرد استدلال مي کرد که اسرائيلي ها مردم غزه را محاصره کرده اند.
اندرو ميچل، خبرنگار ارشد امور خارجه اماسانبيسي، اينگونه اظهار کرد که «تهاجمي ترين تجاوز اسرائيل به کرانه باختري که تاکنون ديده ، توسط دولت ائتلاف راست افراطي انجام شده است.»
اين شبکه مصاحبه اسامه جمال فلسطيني را پخش کرد که در آن هر روز مي گفت، مقصر حملات، حماس است و حال مي گويد که دولت نتانياهو مايل به ايجاد صلح در منطقه نيست. و يا يکي ديگر از مجريان خبري MSNBC مي گويد:«آيا حماس گزينه ديگري به جز حمله داشته است؟»
پوشش خبري شبکه اماسانبيسي به حدي افتضاح بود که وقتي جاناتان گرينبلات، عضو ليگ ضد افترا که معمولاً از چپ ها انتقاد نمي کند، در اين شبکه ظاهر شد و به دوربين نگاه کرد و مستقيماً گفت که «چه کسي اين سناريوها را مينويسد؟»
گزارش هاي نادرستي مبني بر اينکه «يهوديان رسانهها، بانکها و دولتها را کنترل ميکنند،» نيز از ديگر توطئه هاي قدرت مخفي يهوديان است. اين نوع تفکر يهود ستيزانه ريشه در کتاب بي اعتبار، «پروتکل هاي دانشوران صهيون» دارد، که در دوران تزار روسيه منتشر شد و يهوديان را به تلاش براي کنترل جهان متهم کرد .
يک يادداشت يهودي ستيزانه اي نيز که توسط رئيس سابق NAACP فيلادلفيا در ماه جولاي 2020 در فيس بوک ارسال شد، از ديگر نمونه هاي يهودستيزي است.
اين يک ذهنيت و باوري دروغين است که يهوديان را به عنوان اربابان پشت صحنه رسانه ها نشان مي دهد که بر ديگران حکومت مي کنند و اقتصاد و دولت هاي جهان را در دست دارند. از قرن ها پيش، يهوديان همواره از سوي رهبران «کور» جهان براي پيشبرد برنامههاي پنهان خود مورد سرزنش قرار مي گرفته اند.
تبليغات يهود ستيزانه اي در حال گسترش است که همواره يهوديان ثروتمند و با نفوذي در پشت صحنه سياست و رسانه ها وجود دارند تا برنامه هاي خود را براي تسلط بر جهان پيش ببرند.
اين نمونه ها و نمونه هاي مطالب ديگري به طور کامل ثابت مي کنند که سخنان آقاي دکتر هلاکويي مردود است و بر پايه هاي نادرستي بنا شده و سبب يهودآزاري بيشتر مي گردد و از آقاي دکتر هلاکويي انتظار مي رود سخنان خود را پس بگيرند و يا اجازه دهند که يکي از اعضاي سازمان نه به يهود ستيزي در برنامه رازها و نيازها شرکت کرده و در اين مورد توضيحات لازم را بدهد.
*فرهنگ هلاکويي داراي دکتراي جامعه شناسي، استاد سابق دانشگاه تهران و در حال حاضر صاحب و مدير مسئول راديو همراه



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy