Thursday, Oct 26, 2023

صفحه نخست » سخنرانی حسین امیرعبداللهیان در نشست اضطراری سازمان ملل

UN.jpgامیرعبداللهیان: به آمریکا هشدار می‌دهم درگیری‌ها کنترل نشود، در امان نخواهد بود

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی، در نشست اضطراری مجمع عمومی سازمان ملل، جمهوری اسلامی را «حامی صلح و امنیت» خواند و کشورهای غربی را به حمایت از «کشتن مردم در غزه» متهم کرد. او گفت: «به آمریکا هشدار می‌دهم که اگر دامنه درگیری کنترل نشود آن‌ها درامان نخواهند بود.»

حسین امیرعبداللهیان در سخنرانی خود، اسرائیل، نوار غزه و کرانه باختری را مجموعا متعلق به «ملت فلسطین» دانست و گفت: «تنها راه، ایجاد دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف است.»

بیشتر بخوانید:

هشدار امیرعبداللهیان به آمریکا: درگیری کنترل نشود، درامان نخواهید بود

ایران وایر - حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در نشست اضطراری سازمان ملل به آمریکا هشدار داد و تاکید کرد: اگر دامنه درگیری کنترل نشود، آن‌ها درامان نخواهند بود.

امیرعبداللهیان، در نشست اضطراری سازمان ملل به آمریکا هشدار داد و تاکید کرد: «اگر دامنه درگیری کنترل نشود، آن‌ها درامان نخواهند بود.»

او در ادامه افزود: به آمریکایی‌ها می‌گویم چه کسی امروز دنبال جنگ است؟ جنایت غزه باید فورا متوقف شود. حماس آماده آزادی اسرای غیرنظامیان است. دنیا باید به اسراییل فشار بیاورد که ۶۰۰۰ نفر فلسطینی آزاد شوند.

همزمان با اظهارات وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در نیویورک، حسین سلامی، فرمانده کل سپاه به اسرائیل هشدار داد در صورت حمله زمینی به غزه نابود خواهد شد.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

این فرمانده سپاه با بیان اینکه «با عملیات طوفان‌الاقصی همه قدرت‌های استکباری مچاله شدند»، اضافه کرد: «اگر اسرائیلی‌ها روی زمین جنگ کنند بلعیده می‌شوند.»

سلامی اضافه کرد: «اینکه دشمنان فکر کنند مسلمان دست روی دست خواهند گذشت تا این جنایات ادامه یابد قطعا اشتباه است.

سلامی به دشمنان هشدار داد سریعا آتش این جنگ را خاموش کنند وگرنه دامان خودشان را خواهد گرفت.

در روزهای اخیر مقامات اسرائیل مستتقیما جمهوری اسلامی را متهم کردند که با حمایت مالی و تسلیحاتی حماس و گروه‌های فلسطینی زمینه این عملیات تروریستی را فراهم کرده است. جو بایدن و آنتونی بلینکن هم پیشتر به جمهوری اسلامی هشدار داده بودند که در صورت ورود به درگیری از طریق گروه‌های نیابتی، ایران را مسئول می‌دانند.

با این وجود علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در اظهاراتش پیرامون جنگ اخیر در غزه، ضمن رد نقش ایران در این عملیات، آمریکا و اسرائیل را تهدید کرده بود که کاری نکنند که گروه‌های فلسطینی از کنترل خارج شوند. از آغاز درگیری در غزه، گروه‌های نیابتی ایران در عراق و سوریه سیزده حمله به نیروهای آمریکایی داشته‌اند که با هشدار شدید آمریکا به جمهوری اسلامی همراه بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy